Herec Moravského divadla Olomouc Petr Kubes a trutnovská lékařka a maratónská běžkyně Zuzana Ernestová se stali spolu s Petrou Šiškovou a Pavlem Čapkem protagonisty nové kampaně Unicef, jejíž koncept převzala česká centrála této organizace od Unicef z Nového Zélandu v roce 2011 (údajně šlo o nejúspěšnější televizní koncept v historii tohoto fondu). Kampaň startuje ve čtvrtek 17. srpna a poběží do konce prázdnin.

Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube

"Novozélandský spot už není možné kvůli zastaralým technickým parametrům vysílat, proto jsme se rozhodl vytvořit jeho českou obdobu a oslovit všech 19 246 pravidelných dárců v Česku, aby nám zaslali svá krátká videa a přihlásili se tak do castingu,“ prohlašuje ředitelka Unicef ČR Pavla Gombová. Natáčení spotů sponzorsky zajistilo studio Frmol Production, které pomohlo i s finálním výběrem kandidátů – dvou žen a dvou mužů.

Zdroj: Youtube

„To, jak vznikaly jednotlivé castingové záběry před samotným natáčením, pro mne bylo velkým dobrodružstvím, umocněným pocitem, že bych se mohl podílet na něčem, co je smysluplné,“ tvrdí moravský herec Petr Kubes, jeden z protagonistů, kteří v polovině července dorazili na natáčení.

Pravidelná podpora pravidelných dárců je pro Unicef podle jeho zástupců důležitá, protože dlouhodobé problémy vyžadují dlouhodobá řešení, která se bez pravidelné podpory neobejdou.

Pravidelní dárci, které Unicef tituluje jako takzvané Přátele dětí, se podíleli například na zavádění pitné vody pro dětské mnichy v klášterech v Bhútánu, vyškolení nových učitelů pro základní školy ve Rwandě, rozvíjení osvětových programůy odpovědného rodičovství a snižování porodnosti v Nigérii nebo na zajištění výživy a léků pro děti ve válečných oblastech Sýrie, Iráku a Jemenu. Po vyhlášení hladomoru v Jižním Súdánu letos v únoru i na organizaci okamžité krizové pomoci.

Kromě Primy, která poskytla vysílací prostor televizní reklamě, běží kampaň také na webu a Facebooku Unicef ČR.