Mladí a neklidní

Chtějí změnit realitní prodeje – House Heroes

8. červen 2016 četba na 4 minuty

Foto: red

Nově vznikající firma House Heroes se chce odlišit od klasických realitních makléřů, kteří si podle zakladatele firmy Daniela Klegy účtují nezdravě vysoké provize. Jeho cílem je vyčištění trhu od podvodníků a nepoctivců.

Zdá se vám, že provize realitních kanceláří jsou vysoké? Obvykle si makléři účtují za prodej 3–5 procent. Tomu nyní chtějí udělat přítrž House Heroes. Jednatřicetiletý Daniel Klega a jeho tým makléřů tvrdí, že byt se dá prodat i za provizi do dvou procent a ještě na tom rozumně vydělat.

Začínal v průzkumech veřejného mínění

Danielova kariéra odstartovala v docela jiném oboru. Po vystudování ekonomie na Univerzitě Karlově v Praze byl přizván k založení společnosti Aspectio Research, podnikající v průzkumech veřejného mínění. Tržní prostředí se tehdy ukázalo velmi konkurenční, ale do jeho rozhodnutí se promítlo to, že tým i investoři projevovali vysoký entuziasmus a jednalo se o skvělou zkušenost. „Po určité době mne znudila neustálá jednání s marketingovými odděleními velkých společností a rozhodl jsem se rozšířit si obzory studiem ve Velké Británii. Po návratu jsme se spolužáky ze střední školy založili společnost na zprostředkovávání hypoték a úvěrů na bydlení," říká Daniel. A právě tehdy nastal zásadní převrat v Danielově kariéře.

Začalo to jedním „činžákem"

Jedním ze složitějších úvěrových případů, které Danielovi prošly pod rukama, byl činžovní dům na pražském Břevnově, jehož majiteli se stali v zahraničí žijící dědicové. „Ten dům byl pro mě osudovou příležitostí. Věděl jsem, že když najdu investora, můžu na prodeji bytů vydělat slušné peníze," přibližuje Daniel svůj životní moment. A to se mu za výrazné pomoci jeho společníka v jeho osmadvaceti letech také povedlo. Během jednoho měsíce se domluvil s investorem, dům za jeho finanční pomoci revitalizoval, rozdělil na atraktivnější bytové jednotky a ty následně prodal. Na celé transakci vydělali společně s investorem pár milionů a Daniel se mohl naplno vrhnout do realitního a developerského byznysu.

Chceme odlehčit zastaralý a negativní pohled na realitní byznys a ukázat, že se dají věci dělat i jinak.

Realitní fond

Založil tak firmu Realitní fond Praha, která vykupuje zejména zadlužené nemovitosti a přestavuje pražské půdní prostory na byty. „Realitní fond Praha vykonává vlastní investiční činnost a musí se tak chovat velmi zodpovědně, proto jsme vytvořili kvalitní právní zázemí pro zevrubné zkoumání právních vad nemovitostí. Zároveň dosahujeme efektivního způsobu prodeje. To vše za minimálních nákladů. Samotná realitka je pak už jen dalším přirozeným krokem," vysvětluje Daniel.
„Dosud jsme přes naše interní oddělení prodeje prodávali pouze naše nemovitosti, v našem okolí ale neustále vznikala poptávka, abychom prodávali nemovitosti známých, přátel, rodiny, jejich známých, až jsme se rozhodli naše zkušenosti nabídnout i široké veřejnosti," Daniel dál popisuje vznik realitní kanceláře House Heroes.

Prodej nemovitostí v duchu komiksu

A není to jen tak ledajaká realitka. House Heroes se snaží ozdravit realitní trh. „Na poli nemovitostí se pohybuji už dlouho a společně s financemi jej považuji za nejdivočejší sektor u nás. Tomu odpovídá také to, že Česká republika je na prvním místě v Evropě co do počtu realitních makléřů. „Nemovitosti u nás prodává skoro každý. Jednoduše si dá na internet nabídku a čeká, až mu někdo zavolá," přibližuje Daniel současné prostředí realitního byznysu. House Heroes to chtějí změnit. Jejich cílem je vyčištění trhu od podvodníků a nepoctivců.
Sloužit jim k tomu má svěží komiksový design a nejnižší provize na trhu: 1,99 procenta. „Vzhledem k tomu, že naše společnost už má vše pod jednou střechou a náklady na provoz realitky budou nízké, můžeme si dovolit prodávat nemovitosti za extrémně nízkých provizí. Klientovi přitom už ve smlouvě garantujeme maximální servis. Za makléře si vybírám pouze sobě blízké, ale zkušené lidi," doplňuje Daniel své další realitní plány. Nemovitosti mu tak nyní budou prodávat tři komiksoví „hrdinové". Honza, Tereza a Honza. Ti vás těmito stránkami provedou v duchu amerického komiksu. „Chceme tím odlehčit zastaralý a negativní pohled na tento byznys a ukázat, že se dají věci dělat i jinak," uzavírá.