Autoprůmysl

SUV s největším kufrem? Kodiaq se neztratí mezi většími rivaly

17. leden 2017 četba na 10 minut
Škoda Kodiaq.

Škoda Kodiaq.

Foto: Škoda Auto

Zájem o „esúvéčka" stále roste. A jejich popularitu pochopitelně odnášejí jiné typy aut. Vozy SUV tak postupně nahrazují třeba rodinná MPV či kombíky.

Lepší výhled ven, vyšší bezpečnost (tedy alespoň pocitově, což pramení z karoserie nateklejších proporcí), snadnější nastupování a větší vnitřní prostor, to jsou obecně nejčastější pronákupní argumenty všech, co se pídí po některém modelu z nabídky SUV.

FOTOGALERIE

Hyundai Grand Santa Fe. Hyundai Grand Santa Fe. Hyundai Grand Santa Fe.

A protože „esúvéčka" dnes často volí i lidé, kteří by dříve sáhli po kombíku, zkoumali jsme, která z aktuálně dostupných SUV jsou nejvelkorysejší z pohledu objemu zavazadlového prostoru. Vozy s největším kufrem najdete v níže uvedeném přehledu.

Žebříček vychází výhradně z údajů samotných výrobců a jako zásadní údaj bere základní objem kufru. Pro úplnost však uvádíme i maximální přepravní kapacitu, která vznikne po sklopení opěradel druhé řady sedadel (respektive i třetí řady, pokud je v daném modelu k dispozici).

Dobré je ovšem hned na úvod vědět, že kategorie SUV neznamená nejvyšší hodnoty zavazadlového prostoru absolutně, neboť leckteré kombi či MPV – klidně podstatně menších rozměrů karoserie – pojme za poslední řadou sedadel více litrů nákladu.

Stejně tak může být užitečná informace, že vás až na výjimky mohou litry za druhou, respektive za třetí řadou sedadel přijít ve srovnání s modely tradičnějších kategorií pořádně draho, neboť jde převážně o vozy s cenovkou startující za jedním milionem českých korun.

10. Hyundai Grand Santa Fe

Základní objem: 634 litrů
Maximální objem: 1842 litrů
Cena od: 1 179 990 Kč

Hyundai Grand Santa Fe.

Sedmimístný Hyundai je příznačný vůní Ameriky, která se nese hlavně interiérem, ale týká se vlastně i samotného jízdního projevu. V nabídce bezmála pětimetrového SUV, najdeme jedinou variantu výbavy, poháněnou výhradně turbodieselem 2.2 CRDi o výkonu 200 koní (147 kW) spojeném s šestistupňovým automatem a pohonem obou náprav.

Třebaže cena startující na hranici 1,18 milionu korun nepatří do říše snů, dá se poměr pořizovací ceny, základní výbavy a užitné hodnoty považovat za rozumný. Grand Santa Fe po loňské modernizaci totiž vypadá jako opravdu velký a robustní kus auta s prostorným interiérem a bohatou výbavou.

PŘEDCHOZÍ ČÁST
Část 1/4
DALŠÍ ČÁST