Showbyznys

Připravuje „Twitter pro filmy“

27. září 2015 četba na 5 minut

Filmy odjakživa patřily k jeho velkým koníčkům, což dokazuje i fakt, že Tomáš Vyskočil v současnosti rozjíždí už třetí projekt, který bude přinášet zprávy z filmového světa. Nyní má ale světové ambice.

Šestatřicetiletý Tomáš Vyskočil toho za svou dosavadní kariéru již prošel hodně. Původně vystudovaný „stavař" z Českého vysokého učení technického v Praze se hned po studiích vrhnul do světa on-line. Prošel různými manažerskými pozicemi například ve vyhledávači Atlas.cz, Seznam.cz, portálu Volný.cz nebo také v agentuře H1.cz. Jedna věc ho ale neopustila dodnes – láska k filmům. 

Z ČVUT do on-linu

Tomáš už po škole – v roce 2001 – založil filmový magazín Filmpub, který přinášel nejen programy českých kin a recenze snímků, ale také zpravodajství z filmového světa a jeho zákulisí. Projekt byl časem prodán do rukou právě Atlas.cz.

Tomáš se ale se filmů nevzdal, což dokázal dalším portálem Edna.cz, který se zaměřoval na televizní filmy a seriály. Ten ovšem také prodal a v současné době rozjíždí už třetí „cinema" projekt s názvem Filmtoro. „Z legrace tento projekt označuji jako Twitter pro filmy. To znamená, že se na Filmtoro objevují krátké zprávy, které se týkají seriálů či filmů. To je ale jen jedna funkčnost serveru," popisuje svůj poslední projekt.

Mezi další funkce bude patřit hodnocení filmů samotnými uživateli, což podle Tomášových zkušeností patří k nejoblíbenější činnosti všech fanoušků. Poslední funkčností je pak vyhledávání legálně dostupných filmů na internetu, které za poplatek nabízejí videopůjčovny jako například O2TV, Gplay, iTunes nebo v zahraničí pak Netflix či Amazon k okamžitému přehrání.

Český experiment

„Dohromady jde o spoustu informací, takže než jsme si koncept jak technicky, tak uživatelsky ověřili, spustili jsme nejdříve českou verzi Filmtoro.cz orientovanou pouze na vyhledávání filmů k on-line přehrání," říká Tomáš.

K oficiálnímu startu je ale už nyní připravena celosvětová verze na doméně Filmtoro.com. K jejímu plnému spuštění má dojít 1. října, přičemž zpočátku bude projekt zaměřen pouze na severoamerický trh.

Časem ale bude nabízet i další jazykové mutace. „To je expanze, která by měla proběhnout do půlroku od spuštění," vypočítává Tomáš.

Unikátnost je v krátkosti

Proč úspěšný manažer i nadále věří filmům a pouští se do podobného projektu? Ve světě už přeci existuje mnoho serverů zabývajícími se recenzemi filmů, mohlo by napadnout mnohé z nás.

„Větší problém než informaci najít, je ji neprošvihnout, dobře se v ní zorientovat a rychle pochopit kontext. Facebook a další služby nás naučily konzumovat informace formou krátkých statusů či videí," říká Tomáš s tím, že on sám byl vždy zvyklý psát delší články.

„To má svůj smysl pro odborné využití, ale v okamžiku, kdy budu psát o tom, že se bude natáčet ten a ten film, krátká zprávička v maximální délce 160 znaků bohatě stačí," popisuje myšlenku celého projektu, která je dle jeho slov unikátní. Tomáš totiž nenarazil na filmový portál, který by nabízel takto krátké filmové zprávy.

Česká verze jako laboratoř

Česká verze Filmotoro.cz byla spuštěna na začátku srpna. Jak již bylo zmíněno, bude v ní pouze vyhledávač dostupných on-line filmů videopůjčoven, které si můžete rovnou spustit. „Bude to taková laboratoř," říká Tomáš.

Pokud jde o monetizaci projektu, Tomáš vidí velký potenciál ve spolupráci se samotnými půjčovnami, které jsou jeho projektu nakloněny.

„Překvapilo mě, že některé půjčovny byly ochotné hned od počátku otevřít své knihovny. V budoucnu to tedy může fungovat tak, že si u nás zaplatíte členství a získáte přístup do knihoven daných on-line půjčoven," nastiňuje Tomáš možný vývoj spolupráce. „Je to pro ně dobrý nástroj pro případné vymezení se Netflixu či jiné konkurence," dodává.

Globální fokus

V současnosti agreguje Filmtoro.cz filmy z celkem 10 on-line videopůjčoven s tím, že denně na web přijde několik set lidí. Aniž by existovala koordinovaná marketingová podpora, která by uživatele na server „naháněla". „Upřímně, marketingové aktivity si šetříme na zahraničí, které chceme hodně podpořit," předpovídá tvůrce a filmový fanda zároveň. „Mým snem bylo něco podobného dělat na světové úrovni. V Česku je trh opravdu malý. A když jsem měl příležitost, šel jsem do toho," uzavírá Tomáš.