Maloobchod

Tomáš Čupr poprvé přiznal podíl v Rohlik.cz

16. březen 2015 četba na 2 minuty

Foto: redakce

On-line služba pro objednání a rozvoz potravin rohlik.cz v uplynulých týdnech změnila vlastnickou strukturu. Největší podíl ve výši 42 procent nově připadá na Tomáše Čupra, jednoho ze zakladatelů, jak sám uvedl v rozhovoru pro Dotyk Byznys. Podíl navýšil hlavně na úkor skupiny Miton.

Segment on-line objednávání potravin a jejich následného rozvozu je v Česku novým trendem, který má budoucnost před sebou. Na tuzemském trhu působí britské Tesco, které zde e-shop s potravinami a jejich dovozem nabízí spíše jako doplňkovou službu. Více se do této oblasti jako první pořádně pustil Tomáš Čupr s investičními skupinami Miton, Enern a firmou Benefio Marka Sacha. Před půlrokem rozjeli službu Rohlik.cz, která zatím jen v Praze doveze domů přes internet objednané potraviny, a to do 90 minut.

Po půl roce fungování služby v Rohlik.cz došlo ke změně vlastnické struktury, díky níž se Tomáš Čupr stal největším akcionářem firmy. „V Rohlik.cz jsem měl původně 30procentní podíl, nyní mám 42 procent. Jsem tak největším společníkem Rohliku. Enern má 40 procent, pak následuje Miton a Marek Sacha," přiznal Čupr v rozhovoru pro Dotyk BYZNYS, jehož celé znění vyjde v příštím vydání. Ukončil tím tak spekulace, kolik procent přesně vlastní.

Z „rozjížděče" investorem

Tomáš Čupr není na českém internetovém poli žádným nováčkem. Za sebou má také ve spolupráci s Mitonem úspěšný rozjezd serveru Slevomat.cz a také služby pro on-line objednání a rozvoz jídla Dámejídlo.cz. Druhý zmíněný portál na přelomu roku koupil německý startup Delivery Hero (spolu s jeho českým konkurentem Jídloteď.cz). Čupr v Dámejídlo.cz od spuštění služby držel 30 procent, loni v létě ale polovinu tohoto podílu prodal. Akvizicí Delivery Hero pak jen dokončil svůj podnikatelský „exit" a získal tím prostředky pro další investice, které chce ještě letos uskutečňovat prostřednictvím svého fondu Bizthusiasm.

To, že Čupr navýšil podíl v Rohliku, svědčí o tom, že projektu věří. Podle jeho slov má mnohem větší potenciál než například Slevomat. Do segmentu se ale chystají i další firmy. Nedávno byla na Retail Summitu v Praze představena podobná služba Koloniál.cz, kterou připravuje Petr Vyhnálek, bývalý dlouholetý jednatel řetězce Globus, a za kterou stojí investiční skupina Rockaway Jakuba Havrlanta.