Autoprůmysl

Tomáš Enge natáčí ve službách Michelinu

28. březen 2017 četba na 2 minuty
Tomáš Enge v kampani Michelinu

Tomáš Enge v kampani Michelinu

Foto: archiv Tomáše Engeho

Automobilový závodník a podnikatel Tomáš Enge se stal tváří nové české kampaně výrobce pneumatik Michelin. Enge na svých profilech na sociálních sítích zveřejňuje videa, v nichž se zaměřuje na huštění pneumatik.

Nová informační kampaň Michelinu „Tlak pod kontrolou" má připomínat motoristům, aby aspoň jednou za měsíc nebo před každou delší cestou zkontrolovali tlak v pneumatikách. Poučná videa na toto téma začal natáčet Tomáš Enge, bývalý český jezdec Formule 1. Ten dal pro kampaň k dispozici své profily na sociálních sítích Twitter a Facebook a tématu se věnuje i na svém webu. První video zveřejnil v pondělí 27. března, kde testoval jízdu s podhuštěnými pneumatikami, v průběhu měsíce by měly následovat další posty.

"Výzkum, který pro Michelin uskutečnilo výzkumné centrum Kantar TNS, ukázal, že 53 procent českých řidičů kontroluje tlak vzduchu ve svých pneumatikách méně než jednou za měsíc. Z toho 16 procent kontroluje tlak huštění jednou za půl roku nebo méně často. Výsledky navíc ukázaly, že 14 procent řidičů neví, jaký je optimální tlak huštění jejich pneumatik, a 39 procent řidičů zná tuto hodnotu jen přibližně," uvedl externí tiskový mluvčí Michelinu Martin Moc. 

FOTOGALERIE

Tomáš Enge v kampani Michelinu Tomáš Enge v kampani Michelinu Tomáš Enge v kampani Michelinu

V souladu s doporučeními výrobců ověřuje tlak v pneumatikách podle výzkumu Kantar TNS 45 procent českých řidičů a 47 procent řidičů ví údajně přesně, jaký je doporučený tlak vzduchu v pneumatikách pro jejich vozidlo.

Akci "Tlak pod kontrolou" pořádá Michelin každoročně ve většině evropských zemí. Její česká obdoba, pro kterou firma zvolila coby ambasadora Tomáše Engeho, poběží do 23. dubna spolu se soutěží o letní pneumatiky. Slogan kampaně zní „Zanechávejte dobrou stopu!", což má odkazovat k tomu, že jízda s podhuštěnými pneumatikami způsobuje jejich opotřebení na ramenou a jízda s vysokým tlakem huštění zase v jejich středové části.