Vypadá to na rekord v počtu natáčecích dnů zahraničního štábu v Česku. Letos v létě se začne v Praze natáčet osmidílný seriál Ponorka (Das Boot), který režíruje Andreas Prochaska.

„Moc se na to těšíme. Seriál koprodukuje německá televizní společnost Bavaria Fernsehproduktion Sky a Sonar Entertainment, výrobu má na starosti Stillking Films. Mělo by jít o více než 100 natáčecích dnů," uvedla Ludmila Claussová, šéfka České filmové komise (Czech Film Commision), což je marketingová organizace, která od roku 2004 propaguje audiovizuální produkci v Česku.

Vysílání připravovaného seriálu je plánováno na rok 2018 v zemích, v nichž německá televizní společnost Sky vysílá, tedy v Německu, v Rakousku, v Itálii, Británii a v Irsku. Seriál by se měla vrátit k původnímu románu Lothar-Günther Buchheimové, podle nějž vznikl i film Wolfganga Petersena z roku 1981, nominovaný na Oscara.

Děj románu Ponorka či Das Boot vypráví o německých vojácích, sloužících na ponorkách během druhé světové války. Celý děj se odehrává v klaustrofobickém prostředí podmořského stroje na zabíjení, který se ale často stával hrobem i těm, kdo na něm sloužili. Během druhé světové války přežilo údajně ze 40 tisíc mužů bojujících v německých ponorkách pouhých deset tisíc.

Nový seriál bude už druhým několikadílným televizním zpracováním tohoto tématu, protože i původní Petersenův film byl z důvodu lepšího zaplacení vysokých nákladů natáčen souběžně jako televizní seriál. Televize jej v této podobě odvysílaly v roce 1985.

Stejně jako nyní, ani tehdy se netočilo skutečně pod mořskou hladinou a dokonce ani u moře. Pro natáčení totiž posloužily před pětatřiceti lety Petersenovi vnitrozemské mnichovské ateliéry. Ty budou nyní vystřídány těmi českými.

Režisér nového zpracování Andreas Prochaska začínal u filmu jako asistent produkce a později působil jako střihač. Režii televizních filmů se začal věnovat koncem 90. let. V oblasti tvorby celovečerních filmů na sebe výrazněji upozornil až žánrovým snímkem Za tři dny umřeš (In 3 Tagen bist du tot, 2006). Film byl uveden na řadě mezinárodních filmových festivalů, včetně karlovarského, a stal se v Rakousku komerčním hitem. Podobný úspěch v domácích kinech opakoval Prochaska i se svou celovečerní bláznivou komedií Neúmyslný únos Elfriede Ott (Die unabsichtliche Entführung der Frau Elfriede Ott, 2010).