Do takzvaného pásu totality, tedy zhruba sto kilometrů širokého pruhu vedoucího od pobřeží k pobřeží, v němž bylo možné pozorovat úplné zatmění Slunce, zamířily statisíce až miliony návštěvníků (dalších dvanáct milionů lidí v něm žije). Pás se táhl od Lincolnovy pláže v Oregonu na západním pobřeží do Charlestonu v Jižní Karolíně na pobřeží východním. Zatmění bylo také v centru pozornosti sdělovacích prostředků. Bylo by s podivem, kdyby na to komerční značky nezareagovaly. Ať už kampaněmi, nebo rovnou speciální úpravou výrobků.

Dunkin´s Donuts nabídly "Moonchkins"

Mezinárodní řetězec rychlého občerstvení Dunkin' Donuts, nabízející především koblihy a kávu, přejmenoval u příležitosti zatmění Slunce své tradiční koblihy Munchkins na Moonchkins (hříčka se slovem Moon neboli Měsíc, protože právě měsíční kotouč zakryl Slunce). Navíc uvedl na trh speciální aplikaci pro mobilní telefony, která umožňovala lidem "zakrýt Slunce" kotoučem ve tvaru koblihy - když se tedy její uživatel podíval proti Slunci přes svůj mobil se zapnutou aplikací, mohl si vytvořit iluzi zatmění Slunce kdekoli.

Krispy Kreme ztvárnila zatmění čokoládou

Další slavný koblihový řetězec Krispy Kreme, který se stal symbolem amerických děrovaných koblih, ztvárnil zatmění Slunce tak, že své koblihy jednoduše celé zalil čokoládovou glazurou. Podle Krispy Kreme vyzkoušel takovou variantu poprvé.

Zdroj: Youtube

Denny´s přejmenoval palačinky

Americký restaurační řetězec Denny´s, který už od roku 2013 deklaruje zájem vstoupit také na český trh, uvítal zatmění tím, že své palačinky dočasně přejmenoval na "Mooncakes. Také v tomto případě provázelo jejich uvedení klip, v němž oním stínem zakrývajícím Slunce byla palačinka.

Zdroj: Youtube

Chiquita oslavovala "sluneční banán"

Světový banánový gigant Chiquita zase připomněl, že ve dvou okamžicích výjimečného nebeského jevu - krátce před zatměním a krátce po něm - vytvoří Slunce a měsíční stín na nebi tvar zářícího banánu. A pochválila si, že místa, z nichž lze sledovat tento "banán", jsou daleko rozšířenější než pás, v němž lze pozorovat úplné zatmění.

Zdroj: Youtube

Karibští rejdaři najali Bonnie Tylerovou

Rejdařská společnost Royal Carribean International vypravila v době zatmění na moře luxusní osobní zaoceánskou loď Oasis of the Seas, která se plavila do míst, odkud bylo možné pozorovat zatmění. Rejdařství navíc zaplatilo zpěvačku Bonnie Tylerovou a zpěváka Joe Jonase, aby hostům na palubě zazpívali v duetu slavný hit Tylerové z 80. let Total Eclipse of the Heart (Úplné zatmění srdce).

Zdroj: Youtube