Exkluzivně

Netflix neroste tolik, jak by chtěl

19. červenec 2016

Internetová streamovací společnost Netflix, která se proslavila produkcí seriálu House of Cards, ve kterém exceluje Kevin Spacey, nemá takový nárůst klientů, jak si naplánovala.

Ve druhém čtvrtletí tohoto roku si připsala 1,7 milionu nových uživatelů, přitom plán byl 2,5 milionu nových předplatitelů této internetové televize. V důsledku toho akcie firmy klesly o 15 procent.

Jak připomenul německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), v druhém kvartále mělo podle vedení firmy přibýt jen ve Spojených státech půl milionu abonentů a ve zbytku světa dva miliony.

V USA to však bylo jen 160 tisíc nových zákazníků. Hodnota akcií proto poklesla o 15 procent v době před otevřením newyorské burzy.

„Rosteme, ale ne tolik, jak bychom si přáli," napsalo vedení akcionářům při hodnocení hospodářských výsledků za druhý kvartál tohoto roku.

Obrat firmy přitom vzrostl meziročně o 28 procent na 2,1 miliardy dolarů.

Celkem využívá službu Netflix 83,2 milionu uživatelů, v domovských USA to je 47,1 milionu. Na počátku tohoto roku rozšířil svou nabídku do 130 zemí světa, včetně ČR.

Související článek:

Internetoví giganti ovládnou svět