Sport

EURO na sociálních sítích vyhráli Portugalci

10. červenec 2016 četba na 2 minuty
Vyřazovací část EURO 2016

Vyřazovací část EURO 2016

Foto: UEFA.com

Fotbalové mistrovství Evropy v neděli večer vyvrcholí finálovým duelem mezi domácími francouzskými hráči a mužstvem Portugalska. Pokud by se však kvalita manšaftů posuzovala podle lajků a fanoušků na sociálních sítích, zvedlo by dnes večer nad hlavu pohár pro vítěze Portugalsko.

Tuzemská technologická firma Socialbakers zabývající se analýzou sociálních sítí otestovala při letošním fotbalovém šampionátu hypotézu, zda je podpora fanoušků opravdu platným 12. hráčem. A výsledek je poměrně jednoznačný. Pokud sečtete všechny zmínky na Twitteru, které jsou publikované tři dny před zápasem a které zmiňují dané fotbalové mužstvo, s velkou pravděpodobností vám statistiky ukážou na vítěze. Těmi nejšťastnějšími by tedy v neděli večer měli být Cristiano Ronaldo a spol.

Kdo vyhraje EURO 2016 podle sociálních sítí

Tato metoda selhala pouze u tří z osmi osmifinálových soubojů (sociální síť například favorizovala postup Angličanů přes Island), u čtvrtfinále i semifinále už se fanoušci na Twitteru nemýlili.

Víc pro Francii

Portugalci by tak měli opanovat letošní turnaj, ačkoli sázkové kanceláře je za favority rozhodně nepovažují a rovněž na sociálních sítích mají mnohem menší fanouškovskou základnu než soupeř ze země galského kohouta. V neděli ráno mělo Portugalsko, země s 10,5 miliony obyvatel, na oficiálních účtech

Zatímco Francie, kde žije více než 65 milionů lidí, disponovala na sociálních sítích touto podporou

Finále: Adidas vs. McDonald's

Zároveň je z následujícího grafu patrné, jak sociální sítě v posledních dnech ožijí evropským šampionátem pouze v den, kdy se hraje nějaký zápas vyřazovací části turnaje, v mezidobí klesne aktivita na „všech těch fejsbucích" na méně než polovinu.

Zmínky o EURO 2016 na sociálních sítích

Fotbal je primárně o dění na zeleném trávníku. Tak určitě. Nicméně nedílnou součástí každé velké sportovní akce jsou i firemní sponzoři. Pokud by oni mezi sebou udělali turnaj, v aktivitě na sociálních sítích by jednoznačně zlaté medaile dnes večer viseli na krku marketingovým manažerům z Adidasu.

Nej značky na EURO 2016