Když Facebook před čtyřmi roky vstupoval na burzu, mnozí analytici čekali po tehdejším velkém humbuku praskání další internetové bubliny. Hodnota akcií z tehdejší upisovací ceny kolem 38 dolarů dnes atakuje hranici 130 dolarů za kus a investoři, kteří na projekt Marka Zuckerberga vsadili při IPO, dnes dosahují zhodnocení svých peněz o přibližně 250 procent.

Rekordní tržby, zisky i ohlášený počet uživatelů Facebooku navíc kontrastuje s výsledkem Applu, jemuž klesl zisk už druhé čtvrtletí v řadě, a pak také se sociální sítí Twitter, která ani ve druhém kvartále akciové trhy nepřekvapila a nevymanila se ze ztráty.

Celkový počet uživatelů

Facebook v posledním čtvrtletí nabral 60 milionů nových uživatelů. Celkem už jejich součet překonal uváděný počet obyvatel žijících na území Spojených států amerických a Číny dohromady (dnes asi 1,707 miliardy). Pro srovnání: Twitter vykázal ve stejném období 313 milionů uživatelů.

Celkový počet uživatelů, kteří se do sítě přihlásí alespoň jednou měsíčně.Autor: Facebook

Počet denně aktivních uživatelů

Ačkoli Facebook roste, stále se mu daří držet poměr uživatelů, kteří si vypěstovali denní návyk dívat se novinky ze sociální sítě, na úrovni kolem 65 procent.

Počet denně aktivních uživatelůAutor: Facebook

Počet denně aktivních uživatelů na mobilních zařízeních

V posledních měsících Facebook ohlašuje jedno překonání miliardové hranice za druhým, tentokrát je to počet denně aktivních uživatelů s mobilem v ruce. Pro firmu je to jedna z klíčových metrik, protože v současné době už 84 procent všech reklamních příjmů přichází právě z displejů mobilů a tabletů.

Počet denně aktivních uživatelů na mobilních zařízeníchAutor: Facebook

Tržby firmy

Facebook je reklamní gigant. K rostoucím tržbám sociální sítě je zapotřebí dodat ještě dva ukazatele – zisk překonal hranici dvou miliard dolarů a společnost tak má aktuálně k dispozici hotovost ve výši 23 miliard dolarů pro případné další akvizice.

Tržby Facebooku za jednotlivá čtvrtletíAutor: Facebook

Průměrné příjmy z jednoho uživatele

Pro Facebook jsou z pohledu čísel samozřejmě nejcennější uživatelé na severu amerického kontinentu. Nicméně jak upozorňuje server TechCrunch, firma zřejmě našla způsob jak získat více peněz i ze zemí rozvojového světa, kde průměrný zisk na jednoho uživatele vzrostl o 24 procent. To je také jeden z důvodů, proč právě sem směřuje své aktivity například s bezpilotním letadlem, které by mělo i do odlehlých oblastí „rozprašovat" internetový signál.

Průměrné příjmy z jednoho uživateleAutor: Facebook