Fotostory

Luxus v oblacích: Jak vypadá první třída pro vyvolené

17. červenec 2016 četba na 2 minuty
Letenka s Cathay Pacific Airways může stát i 30 tisíc dolarů, ale soukromí si za ně koupíte dostatek.

Letenka s Cathay Pacific Airways může stát i 30 tisíc dolarů, ale soukromí si za ně koupíte dostatek.

Foto: Cathay Pacific Airways

Letět first class, tedy první třídou, znamená dopřát si ten největší luxus i tisíce metrů nad zemí. Cestující si však za takové pohodlí musí náležitě připlatit, letenky stojí často i desítky tisíc dolarů. Podívejte se na výběr 12 aerolinek, které cestování první třídou také nabízejí.

V polovině července byly na letecké show Farnborough Airshow v Anglii vyhlášeny výsledky již 18. ročníku prestižní ankety World Airline Awards. Miliony cestujících v letošním roce za nejlepší aerolinky světa vybraly společnost Emirates, jejímž domovským letištěm je Dubaj ve Spojených arabských emirátech.

Stříbro putovalo do Qatar Airways ze sousedního Kataru a pro třetí příčku si doletěly aerolinky Singapore Airlines operující především v oblasti jihovýchodní Asie.

Nejlepší aerolinky

Podle ankety World Airline Awards, kterou pořádá firma Skytrax.

  1. Emirates
  2. Qatar Airways
  3. Singapore Airlines
  4. Cathay Pacific
  5. ANA All Nippon Airways
  6. Etihad Airways
  7. Turkish Airlines
  8. EVA Air
  9. Qantas Airways
  10. Lufthansa

Všechny tři první společnosti se zároveň snaží přilákat na palubu svých letadel ty nejmovitější klienty, kteří nechtějí či nemohou cestovat soukromými tryskáči. Nabízejí jim soukromé kabinky vybavené polohovacími křesly či postelemi, lůžkoviny z těch nejkvalitnějších látek, pozlacené doplňky nebo rozptýlení pomocí posledních výstřelků digitálních technologií.

FOTOGALERIE

First Class podle Qatar Airways. Polohovací křeslo se snadno změní v postel. Při 18hodinovém letu z Abú Zabí do New Yorku přijde sprcha vhod. Grátis je kosmetika značky Bvlgari. Na vybraných letech půjčují aerolinky Qantas cestujícím i brýle pro virtuální realitu.

Na luxus vsadily i British Airways, které dvakrát denně provozují linku Londýn–New York, kde sice všechna sedadla nejsou first class, ale „jen" business class, přesto jim tato sázka na movitější klientelu a pohodlí na zaoceánských letech zatím vychází. Týdeník Dotyk o tom psal letos v únoru, čtěte ZDE.