"Být reklamním lídrem ve vašem domovském městě je čest. Být uznávanou národní osobností v oblasti vynikající kreativní činnosti je neuvěřitelně vzácné. Takže si představte, co musíte dokázat, abyste se stali globální reklamní ikonou," píše Adweek v úvodu textu, v němž představuje deset nových nejlepších tvůrčích profesionálů v oblasti marketingu, kteří podle něj redefinují reklamní prostředí.

U Terezy Svěrákové vyzdvihuje její brojení proti bezobsažným a prázdným reklamám, které vytvářejí značkám špatné jméno. "Pokud můžeme povzbudit naše klienty, aby upřednostňovali smysluplná témata s hlubším významem, můžeme změnit to, jak na náš obor svět nahlíží," cituje Adweek kreativní ředitelku agentury Young & Rubicam Prague a od loňského listopadu také členku světového kreativního boardu síťové agentury Young & Rubicam.

„Očekávám především možnost naučit se spoustu nových věcí od kolegů, kteří toho dokázali nepoměrně víc než já. Beru to zároveň jako dobrou zprávu pro Čechy, protože jak je vidět, být z malé země, kde má obor minimální tradici a renomé, neznamená smířit se s jízdou na konci pelotonu," uvedla tehdy ke svému jmenování Tereza Svěráková.

Česká pobočka Young & Rubicam patří v posledních letech na českém trhu mezi agentury přivážející nejvíc ocenění z mezinárodních kreativních soutěží. Jen loni získala sedm lvů (dva stříbrné a pět bronzových) na mezinárodním festivalu reklamy Cannes Lions, čímž výraznou měrou přispěla k zatím největšímu historickému úspěchu české reklamy na tomto festivalu. Dále si přivezla Grand Prix, dvě zlata a dvě stříbra ze slovinského mezinárodního reklamního festivalu Golden Drum a zlato a stříbro ze soutěže London International Awards. Na všech soutěžích bodovala zejména se svými kampaněmi pro Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky a pro časopis Forbes.

Zdroj: Youtube

Podle Adweeku si česká kreativní šéfka zaslouží ocenění za své úsilí dokázat, že i s omezenými příležitostmi a v prostředí, které vás nutí improvizovat, lze vytvářet ikonické práce.

Svěráková působí ve funkci výkonné kreativní ředitelky agentury Young & Rubicam od roku 2015. Předtím vedla osm let kreativní tvorbu pražské pobočky agentury Leagas Delaney, která byla dlouhodobě hlavní kreativní agenturou Škody Auto. Svou kariéru zahájila v 90. letech v agentuře McCann Erickson Prague, v roce 2003 nastoupila do agentury DDB Prague. Je držitelkou ocenění Zlatý ohníček za dlouhodobý přínos české reklamě.