Dva malí kluci si hrají s ostatními dětmi v české krajině plné působivých exteriérů. V dětských soutěžích oba ruku v ruce vítězí proti ostatním dětem. Idylické obrazy utěšené země provází symfonie Equinox skladatele Paula Dinletira.

Zdroj: Youtube

Zesilující tóny skladby podtrhávají hesla, prostupující obrazy, která celkem desetkrát použijí slovo síla: například síla odhodlání, síla nové generace, síla nového spojení, síla odvahy, síla rozhodnutí, síla přátelství a tak dále, až po stěžejní slogany "Síla na vaší straně" a "Síla, která má smysl". Dva malí kluci, kteří jsou protagonisty reklamy, se v posledním záběru promění v předsedu KDU-ČSL Pavla Bělobrádka a předsedu hnutí STAN Petra Gazdíka.

Tak vypadá předvolební klip nově vzniklé koalice Lidovci a starostové, který natočil režisér Filip Renč. Koalici definitivně schválil celostátní sjezd KDU-ČSL, probíhající tento víkend v pražském Top Hotelu Praha. Jeho delegáti se stali v sobotu 27. května také prvními diváky spotu.

"Začínáme úplně nově pracovat s pojmem síla, který se od pondělí 29. května objeví i na billboardech," řekla Dotyku Gabriela Kloudová, šéfka organizačního servisu Pavla Bělobrádka.

Právě Gabriela Kloudová má i výrazný podíl na tom, že reklamu točil právě Filip Renč. Spolupracovala s ním totiž už před volbami v roce 2006. Tehdy působila jako šéfka sekretariátu někdejšího premiéra za ODS Mirka Topolánka. Renč tehdy pro ODS natočil volební kampaň, při níž se inspiroval různými filmovými žánry nebo kultovními díly, zejména Indiana Jonesem (v hlavní roli se tehdy představil Šimon Caban).

Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube

Gabriela Kloudová odešla z ODS v roce 2013, kdy zveřejnila na svém facebookovém profilu obsáhlé prohlášení, podle nějž se ODS stala v té době direktivně řízenou stranou. Poté se objevila na kandidátce volebního bloku Hlavu vzhůru, kam zamířili i někteří další bývalí politici z ODS. Od roku 2014 pracuje pro KDU-ČSL.

"Doba, kdy člověk mohl pracovat jen pro jednu stranu, už snad pominula, nejsou tu časy KSČ. Pracuji pro lidi, se kterými mám přátelské vztahy, a ti přece nutně nemusí být jen v jedné straně," řekl Filip Renč, jenž si politickou reklamu vyzkoušel i před posledními prezidentskými volbami, pro něž točil volební spot Miloše Zemana.

Zdroj: Youtube

Na aktuální kampani Renč spolupracoval s kameramanem Jiřím Studničkou, střihači byli Petr Svoboda a Tomáš Taisler. Záběry české krajiny byly pořízeny zejména na Karlovarsku.