Směs bonbonů s ovocnou chutí v zeleném obalu s Kajínkovým portrétem a sloganem Tak sladká je moje svoboda. Tak vypadají bonbony Kajínky, které bývalý vězeň rozdává na autogramiádách své knihy Můj život bez mříží a v současnosti se nabízejí i v e-shopu jejich výrobce, jímž je brněnská firma Premiera Sweet.

"Premiera Sweet je firma, která už pětadvacet let vyrábí reklamní cukrovinky, neboli tiskneme na naše obaly to, co si zákazník přeje, a on to pak nabízí svým dalším zákazníkům a používá při své propagaci. S Jiřím Kajínkem jsme se potkali asi před měsícem a půl na nějaké akci, kde vyjádřil přání, že by rád nabídl nějakou pozornost lidem, kteří za ním přicházejí na autogramiády jeho knihy. Vymysleli jsme tedy produkt a pro účely pana Kajínka jsme ho vyrobili," sdělil Dotyku majitel firmy Premiera Sweet Radomír Havlík.

Podle jeho slov Kajínek za vytvoření návrhu ani za finální výrobu bonbonů nic neplatil, jen poskytl autorská práva ke svému jménu a obličeji, jež se objevily na obalech. Vývoj a výrobu zasponzorovala firma, která to vzala jako svou reklamu.

Informace o bonbonech Kajíncích se stala rychle hitem v sociálních sítích, kde se uživatelé pozastavují mimo jiné nad tím, zda je etické vydělávat na podobném produktu. Podle Havlíka ale o finanční zisk ani Kajínkovi, ani výrobci bonbonů nešlo.

"Vytvořili jsme jen limitovanou edici v počtu jednoho tisíce balení, z nichž si pan Kajínek odebral zhruba 600, jež rozdává při autogramiádách. Zbylo nám asi 400 balení, tak jsme je zkusili nacenit běžnou cenou 25 Kč včetně DPH za jedno balení a nabídnout je na našem e-shopu. Jiří Kajínek z toho nemá nic. V běžné distribuci bonbony nejsou a ani to neplánujeme," uvedl Radomír Havlík.

Pokud by byl o bonbony nějak mimořádný zájem, může firma podle jeho slov v jejich produkci pokračovat, v tom případě by ale spolu s Kajínkem pravděpodobně vybrala nějakou nadaci nebo veřejný účel, na kterou by zisk z jejich prodeje směřovala. "Zatím je to ale jen hudba budoucnosti," podotkl majitel Premiera Sweet.