Inspirace

TOP 10 virálních videí 2016

22. prosinec 2016 četba na 7 minut

Foto: Shutterstock

Nejsledovanějším, nejsdílenějším a celkově nejzábavnějším videem, které v roce 2016 putovalo po internetu, je jízda v autě. A zpívání v něm. Zpěv ve všech různých podobách internetu doslova vládl. A jednalo se často o velké bizarnosti. Magazín Dotyk.cz vybral desítku nejsledovanějších nejvirálnějších videí loňského roku.

1. Adele Carpool Karaoke (The Late Late Show with James Corden)

Téměř přesně 140 milionů zhlédnutí, k tomu skoro dva miliony lajků jenom na YouTube a nespočet sdílení po celém internetu. Letošní rok zkrátka ovládlo zpívání v autě, do kterého se pustila britsko-americká televizní hvězda James Corden.

V průběhu roku moderátor noční talk show na svůj YouTube kanál nahrál několik karaoke jízd s hvězdami jako Red Hot Chili Peppers, Madonna nebo Bruno Mars. Nejúspěšnější ale byla anglická spolujízda se zpěvačkou Adele, která doslova zbourala internet. Princip je přitom jednoduchý: Corden spolu s pěvkyní jezdí v autě, povídají si a do toho si zpívají nejen její sklady, ale i písně od Spice Girls nebo Nicky Minaj.

2. Pen-Pineapple-Apple-Pen/Piko-Taro (Pikotaro Official Channel)

Cordenova spolujízda je možná nejúspěšnější, ale rozhodně není nejotravnějším virálem. Tím by rozhodně mohl být takzvaný PPAP Song neboli Pen-Pineapple-Apple-Pen. Chytlavá melodie, jednoduchý text a chlapík v bláznivém kostýmu z leopardí a hadí kůže. A do toho slova pero, jablko a ananas neboli v angličtině podobně znějící slova Pen, Apple a Pineapple. Takové jsou ingredience k líbivému popěvku založeném na formování zmíněných slov. Výsledek? Přes 100 milionů zhlédnutí.

3. What's Inside a Rattlesnake Rattle? (What's Inside?)

Po dvou blbůstkách přece jenom přichází naučné video. Kanál What's Inside? už podle svého názvu přináší videa s jednoduchým nápadem: ukazuje, co se skrývá v nitru různých věcí. Mladý chlapec za pomoci dospělého muže během roku zkoumali například vosí hnízdo nebo lávovou lampu. Nejoblíbenějším videem loňského roku ale rozhodně bylo zkoumání, co se vlastně nachází uvnitř chřestýšova chřestítka.

4. Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More (Nike Football)

Fotbalový šampionát a reklama od firmy Nike. Tato kombinace už se stala tradicí. Oděvní společnost přišla při evropském mistrovství ve Francii s další povedenou reklamou. Tentokrát se jednalo o příběh malého britského chlapce, který si při střetnutí s idolem Cristianem Ronaldem prohodí mysl. Fotbalová star najednou hraje v chlapcově těle a z malého městečka to dotáhne až do anglické reprezentace. Klučina Lee si naopak zvyká v těle světové hvězdy. A oběma to asi prospěje.

Nike do svým „minifilmů" investuje, takže se tu kromě Ronalda představí i jiní úspěšní fotbalisté. Na YouTube video zhlédlo skoro 60 milionů lidí.

5. Grace VanderWaal: 12-Year-Old Ukulele Player Gets Golden Buzzer – America's Got Talent 2016 (America's Got Talent)

Videa z amerických talentových soutěží jsou stále oblíbená. Mezi historicky nejpopulárnější virály se zařadilo například slavné operní zpívání Susan Boylové v pořadu Britain's Got Talent. V americké verzi pořadu se zase letos představila dvanáctiletá dívenka Grace VanderWaalová, která za doprovodu na ukulele zazpívala svou vlastní písničku. Sklidila obrovský potlesk a pochvalu poroty.

6. Water Bottle Flip Edition | Dude Perfect (Dude Perfect)

Kluci jsou kluci a kdo si hraje, nezlobí. To asi napadne každého při zhlédnutí téměř osmiminutového videa kanálu Dude Perfect neboli Perfektní chlapi. Skupinka mužů zde prostě nedělá nic jiného, než že hází různé lahve s vodou vždy tak, aby pokaždé dopadly přímo na dno. To vše samozřejmě za doprovodu kamery s vysokým rozlišením. Záběry to jsou tedy pěkné. Souhlasí s tím přibližně 44 milionů lidí.

7. Channing Tatum & Beyonce's „Run The World (Girls)" vs. Jenna Dewan-Tatum's „Pony" | Lip Sync Battle (Lip Sync Battle on Spike)

Jedním z populárních formátů poslední doby se kromě karaoke spolujízdy stala i jakási bitva playbacků. Dva lidé proti sobě, každý si vybere skladbu a předvede své číslo. Nezpívá, pouze předvádí. Tento skeč původně vznikl v The Tonight Show Jimmyho Fallona, ale později se osamostatnil a dostal svou vlastní show, ve které se hvězdy snaží předčit toho druhého.

Nejúspěšnějším dílem uplynulého roku byl souboj Channinga Tatuma a jeho ženy Jenny. Na YouTube si jej zpětně vyhledalo víc jak 37 milionů lidí. Bohužel video samotné není přístupné z České republiky. Pro orientaci tak ale připojujeme ještě o trošku úspěšnější video z předchozího roku ze stejného kanálu.

8. Donald Trump: Last Week Tonight with John Oliver (HBO) (LastWeekTonight)

Událost roku 2016? Americké prezidentské volby a zvolení Donalda Trumpa. Britský komik John Oliver ve své americké show Last Week Tonight pravidelně probírá ožehavá témata americké společnosti. A ta nejdůležitější sdílí na YouTube kanálu – jedná se většinou o více než čtvrthodinové rozbory a analýzy. Na paškál přijdou média, státníci i všechny „zlé" organizace.

Například v roce 2014 se stalo slavným Olivero hanobení organizace FIFA. Letos to schytal právě Trump. Oliver před ním už v únoru varoval a rozebíral, proč by se podle něj neměl stát prezidentem. A podle miliardářova vzoru přišel s vlastní kampaní – vrátit Trumpovi jeho původní rodinné jméno. Make Donald Drumpf Again. Výsledkem je jen na YouTube 31 milionů zhlédnutí.

9. The $21,000 First Class Airplane Seat (CaseyNeistat)

Nejlepší dny mého života jsou, když se mi narodily děti, když můj syn dostudoval a dnešek, když jsem zdarma dostal letenku první třídou z New Yorku do Dubaje. Těmito slovy začíná video, které prostě jen vtipnou formou popisuje, jak vypadá čtrnáct hodin v první třídě aerolinek Emirates. A taky ušetření 21 tisíc dolarů. Ty se podařilo přetavit ve 27 milionů lidí, kteří se na video podívali.

10. Brothers Convince Little Sister of Zombie Apocalypse (Cabot Phillips)

Populární jsou také takzvané pranky, tedy momenty, kdy vám někdo skočí na špek a vy to natočíte a zveřejníte na YouTube. Například jako Cabot Phillips, který přesvědčil svou sestru, že se blíží zombie apokalypsa. Video vidělo 22 milionů lidí.