Budoucnost médií

V soutěži reklamní kreativity bodovaly kampaně Škody a Budvaru

7. duben 2017 četba na 4 minuty
Škodě pomohla kampaň značky Kodiaq

Škodě pomohla kampaň značky Kodiaq

Foto: archiv

I reklama má své Oscary a České lvy. V národní soutěži reklamní kreativity, nazvané ADC Creative Awards (dříve Louskáček), uspěly nejvíc kampaně Budějovického Budvaru od agentury Kaspen/Jung von Matt.

Nejkreativnější českou reklamní agenturou loňského roku je agentura Kaspen/Jung von Matt. Alespoň na to odkazují výsledky národní soutěže reklamní kreativity ADC Creative Awards, kterou pořádá organizace Art Directors Club České republiky, sdružující domácí kreativce, ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur a Asociací producentů v audiovizi. Klientem roku se v téže soutěži stala automobilka Škoda Auto.

Agentura Kaspen/Jung von Matt zopakovala v soutěži své loňské prvenství. Z 22 nominovaných kampaní jich 17 získalo ceny, z toho devět pro klienta Budějovický Budvar (Budweiser Budvar) a čtyři pro Rémy Cointreau Czech Republic. Grand Prix soutěže nebyla letos udělena.

Dvě zlata a jedno stříbro získala například kampaň Budějovického Budvaru Tři pokušení.

Zlato a bronz si odnesla práce Let the Ink Flow pro bylinný likér Jägermeister z produkce Rémy Cointreau.

Škoda klientem roku

Klientem roku se stala společnost Škoda Auto. Její kampaně ze série Kodiaq realizované agenturou Fallon Prague posbíraly celkem pět ocenění.

Další zlatou získala Škoda Auto v kategorii Branded content za kampaň Bike unfriendly Mumbai Mess od agentury Mustard. Mezi další úspěšné přihlašovatele patřily agentury Havas Prague, DDB, WMC Grey a Fallon Prague.

Dvě zlata si odnesla také kampaň Studentská pečeť – Čokoláda hraje od agentury Zaraguza pro Nestlé.

Zlato a stříbro obdržela kampaň Rupturalismus od agentury Bistro/Prague Bistro Digital pro Lenovo.

Cenu Zlatý ohníček za osobní kreativní přínos české reklamní tvorbě převzal Petr Vlasák, kreativní ředitel agentury Comtech Can. a současně dlouholetý předseda českého klubu reklamních textařů Creative Copywriters Club.

„Přestože jsme měli letos porotu více mezinárodní než loni, urodilo se více cen. To může znamenat, že byla porota příliš štědrá, nebo že se úroveň přihlášených prací neustále zlepšuje. Věřím, že je to ta druhá možnost," komentuje letošní ročník soutěže předseda Art Directors Club Radouane Hadj Moussa.

Soutěžili i mladí kreativci

Tuzemskou premiéru měla letos soutěž Young Directors, kterou vyhlásil Art Directors Club Česká republika ve spolupráci s Asociací producentů v audiovizi. Historicky první zlato získal Pavel Soukup, který svou práci natočil pod supervizí mentorů producenta Jiřího Ptáčka a kreativce Martina Charváta.

Mladí režiséři měli za úkol vyřešit tvorbu reklamy na zadání „Vnitřní krásu vám žádná mast nedodá" při dodržení omezených produkčních podmínek. S připraveným řešením prošli workshopem, z něhož vzešli tři finalisté. Ti dostali profesionální štáb a možnost své práce na dané téma natočit. Vítězný spot bude mít šanci uspět na mezinárodních festivalech ADC*E nebo The Young Director Award.

„Snažili jsme se napsat skript, který dá mladým režisérům možnost přistoupit k němu svým způsobem. Nepsali jsme proto dialogy, ale pouze kostru příběhu, aby bylo možné natočit ho jako komedii, ale i jako vážnější příběh. Zároveň jsme se chtěli vyhnout dobročinnosti či zbytečně těžkým tématům," říká Radouane Hadj Moussa.

Skript reklamy na zázračný produkt na růst vlasů se jménem ADC Elixír popisuje život holohlavého muže, který se nechová příliš hezky ke svému okolí. Aplikuje si zázračný ADC Elixír, který ho změní k nepoznání. Bohužel ale jen po vizuální stránce. Po povahové zůstává pořád stejným grázlem…