Podnikatelů, kterých si lidé váží, v Česku stále přibývá

Komerční sdělení
18. květen 2017 četba na 3 minuty

Foto: archiv HPCG

V tuzemském veřejném prostoru lze v posledních letech pozorovat pozitivní vývoj dvou aspektů. Prvním z nich je skutečnost, že označení podnikatel postupně přestává být synonymem pro podvodníka. Druhým, který s předchozím úzce souvisí, je to, že se podnikatelé čím dál méně stydí za svou poctivou práci.

Jistou zásluhu na tom má také projekt Český Goodwill. Je to ocenění pro firmy, kterých si lidé váží, a stojí primárně na nominacích veřejnosti. „Jedním z hlavních důvodů, proč jsme před pěti lety toto ocenění stvořili, byla snaha změnit obraz podnikatelů v očích široké veřejnosti, zvýšit váženost podnikatelského stavu a pomoci lidem pochopit, že podnikatelé, kteří k podnikání přistupují odpovědně a s dlouhodobou vizí tvoří skutečné hodnoty, si zaslouží veřejné uznání a obdiv nás všech," řekla Lenka Hlavatá, výkonná ředitelka poradenské firmy HPCG, která je autorem a pořadatelem projektu.

Podle reakcí ostatních podnikatelů se toto poslání daří naplňovat a sami ocenění dnes povzbuzují další nominované. „Běžte do toho, zakousněte pomyslnou třešničku z dortu, protože za svou poctivu práci se rozhodně nemusíte stydět," radí Petra Plemlová, majitelka firmy unuodesign, která loni ocenění Český Goodwill získala.

Lidé, kteří smýšlejí stejně

Podobně se vyjadřují i další finalisté, například Dana Jermanová, která se svým manželem založila obchod s bambusovým oblečením Bambutik. „Určitě všem gratuluji a doporučuji nominaci přijmout. Český Goodwill není jen ocenění, je to platforma, na které se lze seznámit a navázat spolupráci se zajímavými lidmi, kteří o byznysu smýšlejí stejně jako my," vzkazuje podnikatelům, kteří budou v budoucnu do projektu nominováni.

Nominovat mohou všichni stakeholdeři, od zaměstnanců, zákazníků, dodavatelů, přes investory či akcionáře, až po lidi z nejširšího okolí podniku, kteří například žijí v obci, kde firma podporuje mládežnický sport, kulturu nebo sociální služby, vnímá tento pozitivní přínos a chce ji za to veřejně vyslovit své uznání.

Podnikatelů, kterých si lidé váží, v Česku přibývá. „My jsme samozřejmě od začátku nepochybovali, že naprostá většina podnikatelů v Česku ke svému podnikání přistupuje odpovědně a jde za svým snem, i když je to cesta trnitá," dodala Lenka Hlavatá s tím, že přesto je každoročně překvapena, jaké podnikatelské příběhy se s pomocí veřejnosti podaří odhalit. Do finále projektu dosud postoupilo přes dvě stovky firem z celkového počtu více než tří set nominovaných.

Není vždy jednoduché o někom říct, že si ho opravdu hluboce vážíte, ale to dojetí, když tak učiníte, určitě stojí za tu námahu. Podle zpětné vazby, kterou dostáváme, má nominace na ocenění Český Goodwill skutečnou sílu zlepšit kvalitu vzájemných vztahů," uzavřela Hlavatá.

Nominujte podnikatele nebo společnost, kterých si vážíte, na www.cesky-goodwill.cz. Nominace končí už 31. května.