Za loňský rok vykázal brněnský startup Skypicker fenomenální růst tržeb o 1500 procent, když prodal celosvětově více než 1,7 milionu letenek. Celkem za ně utržil 2,2 miliardy korun. Letos by měl vyrůst asi čtyřnásobně. "Růst se určitě trochu zpomalí. Za rok 2016 očekáváme tržby mezi 8 a 10 miliardami korun," prozradil Dotyku CEO mladé společnosti Oliver Dlouhý.

Skypicker se v květnu přejmenoval na Kiwi.com, mimo jiné kvůli rozšíření nabídky služeb. Vedle prodeje letenek nově zajišťují i dopravu mezi letišti. Společnost by se podle Dlouhého v letošním roce zároveň měla začít připravovat na vstup na burzu. "Jestli se to v roce 2017 podaří dotáhnout, to je ve hvězdách," připouští 28letý podnikatel.

První prodeje letenek zrealizoval startup v březnu roku 2013. Dnes zaměstnává 600 lidí, z toho většina sídlí v Brně. Pouze část zákaznické podpory je zajišťována externími spolupracovníky v Kyjevě, i tato sekce by se ale v blízké době měla přestěhovat na Moravu, kde se Kiwi v srpnu přestěhuje do nových kanceláří.

Velký rozhovor s Oliverem Dlouhým přinese jedno z příštích vydání týdeníku Dotyk.