Momentálně jste vstoupili na český trh, na kterém je v oblasti dětských stanic velká konkurence – jmenujme například Déčko od České televize. Proč jste přišli se vstupem právě teď?
Na českém trhu úplně noví nejsme. Cartoon Network slaví tento měsíc 25. výročí a v České republice vysíláme prakticky stejně tak dlouho, pouze v angličtině. Díky lokalizaci ale nyní budeme mít mnohem větší možnost zapojit jak stávající, tak nové diváky a představit zcela novému publiku náš program a animované postavičky.

Věříme, že spuštění stanice Cartoon Network v češtině je startovacím bodem pro další příležitosti, jak lokálně rozšířit naše seriály a hrdiny i prostřednictvím dalších formátů, od digitálních přes mobilní až po licencované produkty.

Stavíme na dlouhodobých úspěších ve střední a východní Evropě. Například v Rumunsku jsme momentálně nejúspěšnější dětskou stanicí a za poslední dva měsíce jsme zde překonali naše vlastní nejvyšší hodnocení a stanovili jsme tak pro sebe i pro konkurenci nové parametry, které se budeme snažit udržet.

Jak se chcete odlišit od konkurence?
Před 25 lety jsme se staly první stanicí, která vysílala animovaný obsah 24 hodin denně. Od té doby jsme se staly experty na animované seriály se skvělými příběhy i postavami. To, co nás dělá silnými, je právě taková minulost a dostatek silného a kvalitního obsahu.

To vše je podpořené naší pozicí v Time Warner, který nám umožnil přístup ke všem fantastickým show z produkce Hanna-Barbera a která tak skvěle kontrastuje s našimi inovativními a kreativními formáty.

Momentálně například uvádíme novou sérii O.K.K.O.!, která kombinuje hned několik formátů – lineární televizní obsah, digitální krátké upoutávky a k tomu počítačovou hru.

Tento druh experimentálního, dopředu velmi promyšleného obsahu, který na začátku tohoto roku skvěle zafungoval u úspěšné série Mocné Magimeče, se skvěle hodí jak pro tradiční obsah, jako je například Ben 10, stejně jako pro klasické „Cartoonovky“, na kterých jsme všichni vyrostli.

Které publikum plánujete oslovit v příštích 12 měsících a jakým způsobem?
Nejde jen o cílové skupiny, ale pro nás spíše o představení kanálu všem napříč celou Českou republikou a Slovenskem. Rádi bychom vybudovali jméno našim klíčovým pořadům, jako je například Ben 10 nebo Raketové holky, a to na začátku především pomocí klasického TV vysílání.

Přesto, jaká je vaše cílová skupina? Pouze děti nebo i teenageři či kdokoli další?
Naší hlavní cílovou skupinou jsou děti ve věku 6-12 let, přestože víme, že jak teenageři, tak dospělí naši stanici sledují. Mnoho z našich pořadů je pro široké publikum – například Gumballův úžasný svět přitahuje diváky všech věkových kategorií.

Budete se snažit o diváky, kteří před klasickým televizním vysíláním preferují on-line služby jako YouTube nebo Netflix?
Je jistě pravda, že se technologie stále vyvíjí a děti mají mnohem více možností, kde svůj oblíbený obsah sledují. Navzdory růstu streamovacích služeb je však klasický televizní obsah stále klíčový pro úspěch nových programů. Nehledě na to, že dobrý obsah si vždy najde své diváky, a to bez ohledu na prvotní vysílací platformu.

V souladu s touto filozofií vytváříme digitální obsah pro všechny naše pořady, od aplikací až po počítačové hry. Například v souvislosti s uvedením Mocných Magimečů jsme spustili i herní interaktivní aplikaci, ve které vývoj hry ovlivňoval dějovou linku příběhu, který pak diváci viděli na televizních obrazovkách. Tento způsob ovlivňování děje pomocí různých platforem je směrem, kterým se chceme ubírat. Mezi dětmi je velmi oblíbený, což dosvědčuje i fakt, že se Mocné Magimeče rychle staly jednou z našich nejlépe hodnocených sérií.

Slyšel jsem, že plánujete aplikaci pro děti, které se chtějí stát samy animátory. Můžete nám aplikaci přiblížit?
Jistě mluvíte o Imagination Studios Awards, což není úplně aplikace, ale spíše kampaň pro děti, která běží na naší stanici poslední tři roky. Je navržena tak, aby dětem jednoduše předávala odborné znalosti a seznámila je s nejlepšími ilustrátory, animátory a tvůrci pořadů, se kterými jsme za posledních 25 let spolupracovali. Naším cílem je vysvětlit jim, co takový animátor dělá a jak pak takové povolání funguje jako celek.

Kampaň spouštíme postupně po celé Evropě, na Středním východě a v Africe a je určená pro děti, které mají zájem o pomoc s našimi scénáři, animacemi nebo ilustracemi. Samozřejmostí jsou odměny a soutěže o hodnotné ceny.

Globální společnosti hledají pro své show i lokální tvůrce. Plánujete něco podobného i v České republice? Čeští animátoři jsou velmi oblíbení a vlivní.
Ohledně zapojení lokálních tvůrců zatím nemáme žádné plány, ale s vytváření lokálního obsahu, který se pak dá využít na všechny trhy, máme dobrou zkušenost. Skvělý obsah může vzniknout kdekoli – překračuje hranice a my každý talent podporujeme.