Správná cesta české firmy
Zákazníci budou mít autíčka k dispozici pouze za čtyři koruny za minutu, což mi, obzvláště na Prahu, přijde jako královská cena. „Uvidíme, jak nám to půjde. Časem zvažujeme i hodinové či denní sazby, ale to až podle konkrétních přání i cílů zákazníků. Chceme se držet jednoduché linie, často jsou totiž podobné nabídky hrozně nepřehledné. Minutová sazba, hodinová i kilometrová, do toho balíček basic, exclusive a kdo ví, co ještě… To ne, podmínky budou pro všechny stejné,“ zdůrazňuje Pavel.

Accenture: vliv zodpovědné umělé inteligence a myslícího internetu zesílí
Doplňuje ho i právě příchozí Martin, muž, jenž stojí za aplikací, skrze kterou si budou lidé auta objednávat i odemykat. „Variant je mnoho, ale budeme se držet zmíněné linie a časem se učit a přidávat. Nechceme, aby to bylo jako v obchodě, kde před sebou například máte deset druhů notebooků, každý umí něco jiného a člověk se v nich nevyzná.“
Takový přístup mi přijde sympatický, stejně jako „garážová“ výroba podniku, který si sami řídí dva zkušení, ale především nadšení profíci. „Je to podle nás správná cesta. Možná je i výhoda, že se jedná o produkt, který vlastně prozatím ve světě nefunguje. Říkáme, že surfujeme na vlnách carsharingu, teď to bude jen o tom udržet se na nich a neutopit se. Každý ale už máme něco za sebou, takže věřím, že se bude dařit,“ říká Martin.

BMW začíná nabízet bezdrátové dobíjení u svých aut. Hybridní řada 5 bude první
S Pavlem si mimochodem plácli díky ImpactHubu. „Dali jsme se přes něj dohromady. Martinovi se nápad líbil, přičemž na něj chtěl napsat aplikaci. Zprvu se jednalo spíše o takovou vzdušnou myšlenku, postupem času ale vypadal projekt mnohem reálněji. Když se zformoval, šli jsme s ním na konferenci do Hradce Králové a od ní zažíváme takový boom. Je o nás zájem a my z toho máme obrovskou radost,“ usmívá se Pavel.
Začátky prý nicméně nebyly vůbec jednoduché. „Je to věc, kterou svět ještě nezná, což znamená, že se k ní ze začátku stavěly kostrbatě i banky nebo pojišťovny. Nakonec jsme to ale zvládli a máme zařízeno vše. I kvůli tomu máme každopádně menší problém se zpožděním, věříme ale, že na nás lidé počkají i tak,“ prohlašuje podnikatel se zkušenostmi z Číny i Švédska.
Z Prahy až do Bahrajnu?
Když si udělám veškeré možné snímky, je čas se rozloučit. Koneckonců, nevidíme se naposledy – malí žlutí rychlíci budou v Praze k dispozici zhruba za měsíc. Jak bylo zmíněno: zprvu pouze v centru, postupem času by se však projekt měl rozšiřovat. Zájem prý je.
Potvrzuje to i Pavel, jenž dodává, že už se dokonce zajímají i zahraniční města. „Je to hudba budoucnosti, ale náš cíl je být časem v každém větším českém městě. Bylo by to příjemné jak pro zákazníky, kteří cestují, a mohli by tak jezdit všude, tak i pro další. Stejně tak to bude i s cizinou, ozvala se nám třeba Bratislava nebo jeden investor z Bahrajnu. Všichni jsou zvědaví na rozjezd, pak jednání nabudou reálnější charakter,“ myslí si v Re.voltu.

Porsche vytvořilo repliku svého prvního modelu. Originál prý už nešlo zachránit
Představa žlutých autíček napříč celým Českem je lákavá. „Pokud nějaké město přijde a bude mít zájem, zprostředkujeme jim jako službu vozidla i aplikaci. Carsharing se tak může provozovat kdekoli – v Německu, Polsku, Ostravě… My pouze chceme, aby byl uživatel v systému, protože když ho zvalidují tam, uvidíme ho i my. Můžeme tak carsharing postupně propojovat dále a dále.“
Jak oba nadšenci dodávají, sdílení aut smysl má. Když proto za nějakou dobu uvidíte v Praze vůz, který bude mít žlutou barvu a sotva poloviční délku toho běžného, vězte, že se v něm prohání první zákazníci. Chcete-li navíc zažít něco skutečně netradičního, není nic jednoduššího, než za volant usednout sami.
Vozítko, které pojme dvě osoby, malá zavazadla i neskutečnou porci zábavy, opravdu stojí za to.
Za společností Re.volt (ze zkratky carsharing re.volution) stojí dvojice Pavel Kuchta a Martin Matoušek, která se dala dohromady skrze ImpactHub. Za měsíc v Praze představí unikátní projekt, který lidem umožní využívat dvacet malých elektrických automobilů. Více naleznete na revolt.city.