Velký a luxusní kabriolet z roku 1939 je jedním ze čtyř vozů, kterými jezdil Hitler a někteří jeho hosté během slavností a vojenských přehlídek. Vedle Hitlera se tak v tomto voze svezl třeba Benito Mussolini. Za volantem nejčastěji seděl Hitlerův dvorní řidič a příslušník SS Erich Kempka.

Zajímavé nicméně také je, že právě Mercedes-Benz 770K (tedy ne tento konkrétní kus) s otevřenou karoserií využívali i další nechvalně známí státníci. Přesně stejná auta používal třeba japonský císař Hirohito, španělský diktátor Francisco Franco nebo portugalský diktátor António de Oliveira Salazar.

I přes značně poskvrněnou minulost ovšem nelze popřít, že se jedná o naprosto nádherného veterána. Pod kapotou velkého Mercedesu hřmí řadový osmiválec o objemu 7,7 litru, přeplňovaný mechanickým kompresorem a napojený na pětistupňovou manuální převodovku.

Výkon 230 koní byl koncem třicátých let nevídaný a bohatě stačil i k tomu, aby slušně rozpohyboval i mimořádně těžký vůz uzpůsobený pro ochranu samotného Hitlera. Tento konkrétní kus má totiž pancíř ve dveřích a podlaze, neprůstřelná okna a výsuvný neprůstřelný plát za prostorem posádky.

K přehlídkám a speciálním příležitostem sloužil vůz mezi lety 1939 a 1941 a po válce byl zkonfiskován spojeneckými vojsky. Podle dostupných informací si i sami američtí vojáci pochvalovali, jak skvěle auto jezdí.

Téměř 80 let po svém vzniku se Mercedes nachází v USA, kde bude aukční síní Worlwide Auctioneers nabídnut v dražbě 17. ledna. Odhadovaná cena se neuvádí, jisté ovšem je, že 10 % z částky půjde na vzdělávací programy o holokaustu, které mající připomenout zvěrstva druhé světové války.