Aplikace Messenger Kids se testuje ve Spojených státech amerických na mobilních zařízeních Apple iOS jako samostatná aplikace pro videochat a pro zasílání zpráv. Podle produktového manažera Facebooku Lorena Chenga spatřila světlo světa proto, že Facebook vnímal poptávku po "aplikaci na zasílání zpráv, která by umožňovala dětem spojit se s těmi, koho mají rády, a současně zajiš´tovala takovou úroveň dohledu, jakou požadují rodiče". Informuje o tom agentura AFP.

Messenger pro děti neobsahuje žádné reklamy a nepovoluje nákupy. Určen je dětem ve věku od šesti do dvanácti let. Rodičům umožňuje ovládat seznam kontaktů a nedovoluje dětem navázat kontakt s někým, koho rodiče neschvalují. Údaje, které o sobě děti uvedou, nesmí být použity pro žádné reklamní cílení a aplikace má fungovat v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů i o ochraně dětí.

"Mnozí z nás, co působíme ve Facebooku, jsme také rodiče a zřejmě nejsme jediní, kdo si uvědomuje, že naše děti začínají s internetem stále v ranějším a ranějším věku," uvedl Facebook v prohlášení k uvedení nového messengeru. Citoval přitom studii, podle níž má k tabletům a chytrým telefonům přístup 93 procent dětí ve věku od šesti do dvanácti let. Dvě třetiny těchto dětí dokonce tablet nebo chytrý telefon vlastní.

"Chceme pomoci přitom, aby první zkušenosti, které naše děti zažijí při používání technologií, byly pozitivní, bezpečné a aby odpovídaly jejich věku. Věříme, že když je naučíme používat technologie správně, přispěje to i k jejich lepším zkušenostem později, jak porostou," uvedla firma.

Podle jejích současných pravidel si nemůže svůj vlastní facebookový účet založit žádné dítě mladší třinácti let, ale mnozí věří, že děti dokážou toto omezení obejít.

Podle Chenga se na tvorbě aplikace podílelo "víc než tucet odborných poradců" a Facebook při ní využil i svůj vlastní výzkum. "Při ladění Messenger Kids jsme spolupracovali s rodiči i rodinami a měli jsme štěstí, že jsme vnímat jejich připomínky s tím, jak začali používat iOS," uvedl Cheng.