Geislerová s Bakošovou nabízejí trička s hláškami z partnerských vztahů

Jaroslav Krupka | 15. 12. 2017
Josefina Bakošová a Ester Geislerová
Ambasadory triček Manifesto se stali známí herci a umělci
Ambasadory triček Manifesto se stali známí herci a umělci

"To ty jsi do našeho vztahu přivedla někoho čtvrtého." Tak zní jedna z vět ze života dvou lidí, na nichž si módní návrhářka Josefina Bakošová a herečka Ester Geislerová vytvořily podnikatelský plán. Dávají je na trička. Navíc jimi baví Instagram.

Nová kolekce triček, nazvaná Manifesto, vznikla z iniciativy módní návrhářky Josefiny Bakošové a herečky i návrhářky Ester Geislerové.

Geislerová s Bakošovou nabízejí trička s hláškami z partnerských vztahů
Podnikání

Geislerová s Bakošovou nabízejí trička s hláškami z partnerských vztahů

"Kdysi se s jednou naší kamarádkou rozešel kluk. Napsala nám do společné konverzace věty, které jí řekl. Načež se strhla lavina podobných vět od dalších kamarádek a známých. Všechny jsme ty věty tak nějak znaly, ať už z naší, či cizí komunikace," komentuje příběh triček jedna z autorek Ester Geislerová. Nejrůznější vztahové věty se rychle objevily na Instagramu, svými větami pak obě autorky vyzdobily trička.

Značky stahují reklamu z Youtube. Děti tam prý dávají videa, působící jako porno
Publicistika

Značky stahují reklamu z Youtube. Děti tam prý dávají videa, působící jako porno

Přestože se trička "rozchodovými hláškami" rychle proslavila, a získala tak přezdívku porozchodová, Geislerová upozorňuje, že jenom o rozchody nejde. "Nejsou to rozchodová trička. Pozor. Naše kolekce se jmenuje Manifesto a jde o věty, které jsou notoricky známé ze vztahů. Ale jak jsme vyprávěly o tom, jak to začalo, začali nám lidé nejvíc posílat své rozchodové věty, a tak trička dostala přívlastek rozchodová. Manifesto ale znamená nějaký statement, manifestační větu pro danou situaci. Trička nenesou negativní konotace, jsou ambivalentní."

Kolekce se skládá z celkem šesti motivů - vět, jejichž význam funguje v dámské i pánské verzi. Trička jsou jednoduchého střihu, dostupná v bílé, šedé a černé barvě, přičemž barva nápisu koresponduje s barvou trička. Graficky je ztvárnil mladý tvůrce Tomáš Zahrádka.

Bad Boy světové reklamy se vrátil. Oliviero Toscani je zpátky v Benettonu
Publicistika

Bad Boy světové reklamy se vrátil. Oliviero Toscani je zpátky v Benettonu

Tvářemi kolekce se stali Aňa Geislerová, Zdeněk Piškula, Václav Neužil, Johana Švarcová, Petr Marek, Václav Havelka, Kristýna Holubová, Veronika Jiroušková a další. Celá kolekce je dostupná od 1. prosince 2017 v galerii Harddecore nebo na webových stránkách Ester a Josefina.

"Největší radost máme z toho, že náš projekt pomáhá lidem vyrovnat se s tím, co jim někdy někdo řekl. Píšou nám, že mají u našeho Instagramu záchvaty smíchu, že se smějí hlasitě v tramvaji a přejíždějí stanice. Díky tomu, čemu říkáme terapiesdilenim (Instagram) se můžeme společně smát věcem, které v době, kdy byly vyřčeny, k smíchu nebyly," popisuje Ester Geislerová. Posty od sledovatelek Instagramu Ester a Josefiny, které jim posílají své vlastní věty, se těší u uživatelků a uživatelek této sociální sítě nemalé oblibě.

Facebook spustil Messenger pro děti z prvního stupně
Byznys

Facebook spustil Messenger pro děti z prvního stupně

Ačkoli by se zdálo, že projekt je určený víc ženám, podle herečky a návrhářky tomu tak není. "Je to klamný dojem. Máme týž počet dámských triček jako pánských. Pánské jsou nafocené na hercích Zdeňku Piškulovi a Václavu Neužilovi, na hudebníkovi Václavu Havelkovi a režisérovi a frontmanovi Midilidi Petrovi Markovi. Ty věty - všechny - mohou říkat jak muži, tak ženy," vysvětluje Geislerová.

Připouští ale, že Instagram obou autorek sledují převážně ženy. "Ale věty, které dostáváme, jsou i od kluků. I od kluků klukům a od holek pro holky," uzavírá mladá tvůrkyně.

Princ líbá Šípkovou Růženku. Sexuální poselství, pryč z osnov, žádá matka
Publicistika

Princ líbá Šípkovou Růženku. Sexuální poselství, pryč z osnov, žádá matka

Ester Geislerová a Josefina Bakošová tvoří kreativní duo zaměřující se na módní projekty, styling a tvorbu pro děti. Aktivní spolupráci odstartovaly v roce 2016 tvorbou interaktivních hraček v podobě originálních kabelek pod názvem Pepieta, jímž se v té době označovaly i jako duo. S přibývajícími projekty se dvojice rozhodla působit pod kombinací svých jmen, tedy Ester & Josefina.

Ester Geislerová vystudovala Akademii výtvarných umění v Praze (obor nová média) a věnuje se herectví, vizuálnímu umění, navrhování a produkci.

Josefina Bakošová je kreativní ředitelkou galerie Harddecore a zároveň módní návrhářkou. Stěžejními prvky její tvorby jsou jednoduché střihy, variabilní kabáty a asymetrické košile.

Tagy Akademie výtvarných umění Anna Geislerová Ester Geislerová Instagram Johana Švarcová Petr Marek Václav Neužil Zdeněk Piškula