Legendární Herkules se vrací v plné síle

Jan Strouhal | 6. 8. 2016
Lepidlo Herkules jak je známe
Barvy na vajíčka Ovo zná taktéž každá česká domácnost. Roční tržby za Ovo se dnes pohybují v řádech desítek milionů.
Kdo by neznal čisticí prostředek na vašeho plechového miláčka, dříve hlavně „škodovky“. Tempo existuje dodnes.

Herkules, Skivo, Ovo... Dříve narozené ročníky si jistě pamatují tradiční značky, které byly téměř v každé československé domácnosti. V propadlišti dějin ale neskončily. Pražská společnost Druchema je postupně oživuje a nyní chce v obchodech rozšířit zejména prvně jmenované legendární lepidlo.

Každý z nás měl jistě tu čest se minimálně během svého dětsví v rámci školní docházky seznámit se žlutočervenou lahvičkou obsahující mléčně bílou tekutinu, která má charakteristickou „vůni“. Ano, hovoříme tu o lepidle Herkules, které je na trhu již přes 60 let.

Mohlo by se zdát, že Herkules v posledních dekádách ztrácí své pozice na trhu. Tomu by ale nyní mělo být jinak. Pražský podnik Druchema, který letos slaví 65 let od svého založení, se legendární české lepidlo snaží oživit.

Herkules je naší nynější vlajkovou lodí.

„S restrukturalizovanou řadou Herkules v podstatě začínáme. V plné síle byl uvedený na trh v loňském roce, teď se mu v následujících dvou třech letech chceme intenzivně věnovat,“ uvedl v rozhovoru pro Dotyk.cz předseda představenstva Druchemy Jří Daněk. „Již nyní jde určitě o jednu z našich vlajkových lodí,“ dodal.

Šéf Druchemy Jiří Daněk má s lepidlem Herkules velké plány.Autor: Jan Rasch

V posledních letech proto tým Jiřího Daňka, který letos slaví 10 let od začátku svého působení v Druchemě a Dotyk.cz s ním v příštím týdnu přinese rozhovor, inovoval vzhled obalů Herkula, přišel s několika novými řadami a nyní se jej bude snažit více protlačit do zájmu zákazníků.

„I když se stále jedná především o klasické lepidlo určené do domácnosti, rok od roku se snažíme jeho řadu rozšiřovat. Například máme Herkules určený pro kutily, Herkules Mizím, Herkules pro kluky a holky, prodáváme jej i v setech a podobně,“ říká Daněk s tím, že nyní půjde zejména o marketingovou podporu tohoto produktu. Současně přiznává, že od této produktové řady firma v následujících letech očekává dlouhodobě pozitivní vývoj v oblasti nárůstu tržeb.

Druchema ale nevyrábí jen Herkules, pro Čechy i Slováky jsou notoricky známé i její další produkty, které z trhu ještě nezmizely, i když si je mnozí zařazují do kategorie retro. Podívejte se ve fotogalerii na příklady některých z nich.

Tagy Česko Héraklés Jan Rasch Jiří Daněk trh