Původně ta zpráva vyvolala zděšení: Součástí Windows už nemá být do budoucnosti program pro malování MS Paint, který se nacházel v jejich základní nabídce po dobu dlouhých 32 let. Pro řadu uživatelů to byl jejich oblíbený a denně používaný program, který využívali prakticky denně. Pro řadu lidí byl navíc tento program vůbec prvním, v němž si zkusili "na počítači" něco nakreslit, takže k němu měli obdobný vztah jako k nejoblíbenější hračce z dětství.

Zpráva o plánovaném konci Malování tak vyvolala do té míry razantní ohlas v sociálních sítích (a následně i v médiích), že jej Microsoft nemohl ignorovat. A tak záhy poté, co se objevila zpráva o tom, že ve Windows s MS Paint končí, vyšla zpráva, že svůj populární program zachová. Jen už nebude součástí základní nabídky Windows, ale pojde stáhnout zdarma ve Windows Store.

"Když jsme viděli tu neuvěřitelnou vlnu podpory a nostalgie kolem MS Paint, poučilo nás to, že MS Paint má i po 32 letech spoustu fanoušků. Bylo úžasné vidět tolik lásky, projevené naší staré věrné aplikaci. Rádi bychom využili této příležitosti, uvedli věc na pravou míru, uklidnili zmatek a podělili se o dobrou zprávu: MS Paint zůstává, jen bude mít nový domov ve Windows Store, kde bude k dispozici zdarma," sdělil Microsoft v úterý na svém blogu.

Firma současně slíbila novou aplikaci v podobě Malování 3D, kterou se rozhodla nabídnout zdarma s Windows 10. Její součástí by měly být jak oblíbené funkce stávajícího malování (editace fotek, možnost vytváření přímek i křivek, 2D malování), tak nové 3D způsobilosti.

Program Malování (Paint, MS Paint, dříve Paintbrush) je velmi jednoduchý grafický editor pracující s rastrovou grafikou, který byl dodáván téměř se všemi verzemi operačního systému Microsoft Windows. Program umí pracovat (tedy je otevřít i uložit) s bitmapami i s programy jpeg, gif (bez animací nebo průhlednosti, přestože verze z Windows 98 a Windows 95 tyto technologie začaly později podporovat), png (bez průhlednosti) a tiff. Program oproti konkurenci postupně zastarával, poslední větší aktualizace se dočkal v roce 2009 v podobě verze 6.1, uvedené na trh spolu s Windows 7.

Není to poprvé, kdy se firma setkala při zavádění nějaké inovace s tak silnou nostalgií svých zákazníků po původním produktu, že musela přehodnotit své plány. Z české praxe je známý případ gigantu Procter & Gamble, který se na začátku 90. let pokusil prosadit svou značku prostředku na mytí nádobí Fairy Ultra na úkor tradiční české značky Jar. Spotřebitelé ale do té míry lpěli na Jaru, že firma musela nakonec nový prostředek úplně stáhnout z českého trhu a marketingové náklady na jeho zavedení vyletěly oknem.

Stejně tak britské aerolinky British Airways v 90. letech věřily, že se stanou světovějšími a kosmopolitněji vnímanými, pokud si na koncové křídlovky svých letadel přidají grafické symboly různých etnik, například čínské kaligrafie nebo obrázky delfské keramiky. Reakce veřejnosti byla nepřátelská a aerolinky se alespoň tehdy vrátily zpět k tradiční britské vlajce.