Berlínská vláda si vytyčila ambiciózní cíl. V roce 2020 bude v zemi dálnic i velkých měst jezdit milion vozů na elektrický pohon.

Lidem dokonce vyplácí dotaci 4000 eur, aby si bezemisní auto koupili. Němci ale zatím odolávají. Od poloviny května, kdy si lidé mohou požádat o dotaci na e-auto, přišlo jen 1200 žádostí, což je daleko za očekáváním, uvedl deník Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Vláda počítá s tím, že částku vyplatí až 300 tisícům žadatelů.

Od poloviny května, kdy si lidé mohou požádat o dotaci na e-auto, přišlo jen 1200 žádostí.

V Německu na začátku roku jezdilo po silnicích 25 500 čistě elektrických vozů a 19 000 aut na hybridní pohon (kromě elektromotoru auto disponuje i benzinovým motorem).

Více dobíjecích stanic

Aby se pro zákazníky koupě e-auta stala více atraktivní, německá vláda plánuje výstavbu dobíjecích stanic u benzínových pump a také možnost platit za dobíjení prostřednictvím chytrého telefonu. Nedostatek dobíjecích míst společně s vyšší cenou aut zatím brání tomu, aby se více Němců rozhodlo elektroautomobil zakoupit.

Ceny e-vozů v Německu

Nissan Leaf od 29 690 eur VW e-Golf od 34 900 eur VW e-Up od 26 900 eur Elektro-Quad Renault Twizy od 6 990 eur plus min. 30 eur měsíčně za pronájem baterie Renault Zoe od 21 700 eur plus min. 49 eur měsíčně za pronájem baterie BMW i3 od 34 900 eur Mercedes B-Klasse ed od 39 151 eur (motor od Tesly) Tesla Model S od 105 500 eur / 70 700 eur s menší baterií/ bez nároku na dotaci Smart Fortwo ED od 23 689 eur Kia Soul EV od 30 790 eur Mitsubishi EV od 23 790 eur Tesla Model 3 od 35 000 USD (zatím jen pro trh USA od r. 2017)

Zdroj: utopia.de

Nejednotné podmínky tankování

Vláda také chce sjednotit pravidla pro dobíjení na celoněmecké úrovni. Zatím nejsou provozovatelé dobíjecích stanic povinni umožnit „natankovat" elektřinu lidem, kteří s nimi nemají uzavřenou dlouhodobou smlouvu.

„Jednoduchá, celostátní forma autentizace ve veřejných dobíjecích místech stále není k dispozici," postěžovalo si německé ministerstvo průmyslu, které má na starosti projekt elektromobility.

Zjednodušení fakturace pro zákazníky je nesmírně důležité pro přijetí ze strany řidičů.

Jasná a jednotná pravidla dobíjení kvituje německý Svaz energetiky a vodárenství (BDEW). „Zjednodušení fakturace pro zákazníky je nesmírně důležité pro přijetí ze strany řidičů," míní předseda BDEW Stefan Kapferer.

300 milionů na infrastrukturu

Německá vláda se v květnu zavázala vybudovat infrastrukturu, která umožní uskutečnit vysněný cíl s milionem bezemisních vozů do roku 2020. Celkově by mělo být v Německu k dispozici 15 tisíc dobíjecích míst. K tomu má pomoci investice ve výši 300 milionů eur do roku 2020.

Dvě třetiny z tohoto počtu by měly být „rychlonabíjecí" stanice u benzínových stanic, nákupních center a stanic pro sdílení automobilů – na letištích a vlakových nádražích.

Zatím bylo v Německu k dispozici ke konci roku 2015 2 567 nabíjecích míst, uvedl BDEW.