Nová únikovka pracuje s dotykovými a magnetickými senzory

Tématem nové hry je "krádež myšlenek z podvědomí"

Tématem nové hry je "krádež myšlenek z podvědomí"

Foto: Strv

Dotykové a magnetické senzory namísto tradičních klíčů a zámků, které jsou v případě únikových her běžné. V Praze se otevřela nová úniková místnost EscapeX, která se chce od ostatních lišit využitím moderních technologií.

Hra Pragueception se podle svých tvůrců inspirovala filmem Počátek (Inception) z roku 2010. Hlavním hrdinou tohoto snímku je zloděj představovaný Leonarderm DiCapriem, který krade tajemství z hloubi podvědomí během snění, a stává se tak žádaným hráčem ve světě korporátní špionáže.

Také v pražské EscapeX, která se nachází v Opletalově ulici, se účastníci hry mají stát agenty a zloději myšlenek. Od jiných únikovek se chce tahle odlišovat důrazem na moderní technologie.

Do únikovky promluvili čeští vývojáři mobilních aplikací

Pro postup hracími místnostmi slouží senzory a celou hru řídí centrální systém. Ten monitoruje aktivitu hráčů i funkčnost elektronických zařízení (především Arduino a Raspberry Pi). Hráči jsou po dobu hry vybaveni vysílačkami, kterými mohou v případě nutné potřeby dostat nápovědu z velína. Z místností se musí dostat do 60 minut.

Snapchat se nachází na pomyslném vrcholu, cesta ale vede dolů

Růst a pád Snapchatu. Sociální síť je na vrcholu, brzy ale může klesnout

„Naším cílem bylo propojit filmový svět s technologiemi. Kromě technologického partnera jsme spolupracovali se specialisty z filmového průmyslu," říká spoluzakladatel EscapeX David Malúš.

Technologickým partnerem projektu je vývojářské studio Strv, věnující se vývoji mobilních a webových aplikací. Hře se nejvíc věnoval jeho vývojář Jindřich Doležy, který v Praze provozuje také elektronickou dílnu The Cave. Vývoj a instalace technologií trvaly zhruba 300 hodin, celá stavba necelého půl roku. Tvůrci hry nyní pracují na dalších dvou hrách, které vzniknou taktéž ve spolupráci s The Cave a Strv.

Z příběhů Středozemě byl úspěšnější Pán prstenů

Násilí a nahota na plátně může dnes film pohřbít. Důvodem je rating

Za českou vývojářskou společností Strv stojí spoluzakladatelé David Semerád, Lubo Smid, Pavel Zeifart a Martin Šťáva. Společnost působí v současnosti zejména ve Spojených státech amerických, kam se její vedení přesunulo v roce 2012. Hlavní pobočku má v Los Angeles, další kanceláře se nacházejí v San Francisku a New Yorku. Vývojářské centrum ale stále sídlí v Praze a Brně. Firma vyvinula například mobilní "seznamku pro gaye" Surge, jež se stala v roce 2015 v testu americké společnosti Applause druhou nejlepší seznamkou v konkurenci 97 seznamovacích aplikací.

Her jsou už desítky, s rozdílnou kvalitou

Únikové hry představují v současnosti rostoucí byznys. V Praze i na dalších místech v Česku existují desítky únikových her, hraných na nejrůznějších místech, a neustále přibývají další. (Jejich přehled lze najít například na webu Exitgames.cz, recenzování jednotlivých her se pak věnuje například stránka Solveprague.cz.) Princip těchto her je ve většině případů stejný. V kostce jde o to, že soutěžní tým, tvořený většinou partou přátel, zavře někdo do místnosti, odkud se musí soutěžící do hodiny dostat ven. V únikové místnosti na ně čeká řada nástrah, šifer a tématicky laděných úkolů, jež musí zvádnout.

Hry jsou vždy různě tematicky laděné: Mezi těmi pražskými lze najít například únikovou hru s tématem bombardování Prahy, útěku z Alcatrazu, legendy o Faustovi nebo dávné žižkovské vraždy.

Drop In spustil kampaň proti gamblingu

Namísto cinkotu peněz dětský pláč. Drop In má herní automat proti gamblingu

Velkou nevoli vzbudila začátkem letošního roku příprava únikové hry s názvem "Útěk z Osvětimi", kterou na Facebooku propagoval producent českých únikových her vystupující pod názvem Dostaň se ven a nabízel ji ve "slevové akci", ukončené k Mezinárodnímu dni holokaustu. Kromě internetových uživatelů protestovalo proti této hře i Židovské muzeum v Praze. "Zneužívat systematického vyvražďování židovského etnika z doby druhé světové války ke komerčním aktivitám, navíc způsobem hrubě deformujícím historické skutečnosti, považuji za projev ignorance, cynismu a hyenismu," uvedl tehdy ředitel Židovského muzea v Praze Leo Pavlát. Iniciátoři hry zveřejnili po vlně kritiky prohlášení, že hru pozastavují, a celý projekt stáhli.

Akční letáky