Původní originál prvního modelu automobilky Porsche, tedy známý prototyp 356/1, prý už nebylo možné zachránit. Tento legendární vůz má sice v historii značky asi nejváženější místo, ale přesto za svých 70 let života hned několikrát změnil majitele, byl opravován po nehodách a podstoupil nespočet úprav a konverzí.

Dle Porsche je tedy originální stav vozu již ztracen a nelze ho naplno renovovat. Místo toho se tedy automobilka rozhodla vyrobit zbrusu novou a do detailu přesnou repliku roadsteru 356/1.

Ke stavbě se navíc přistupovalo stejným způsobem jako v roce 1948. Dokonce i nová karoserie je tak vytvořena opět z hliníku a vytvarována klasicky ručně. Tuto pracovní morálku chtělo Porsche udržet napříč celým průběhem projektu.

Aby byl znovuzrozený „originál“ naprostým zrcadlem vůči původnímu autu, experti z muzea Porsche provedli nejprve 3D skenování dochovaného modelu a data dále porovnávali se starými plány a náčrtky z roku 1948. Díky tomu našli inženýři řadu odchylek a tudíž použili jako reference pro nový vůz i staré fotografie a zápisky tehdejších pracovníku značky.

Jelikož bylo auto v průběhu let několikrát přelakováno a nejznámější je asi ve stříbrné metalíze, odkazující na jeho hliníkovou karoserii, Porsche se vrátilo k jeho původní světle modré barvě, která se na autě objevila při jeho prvním uvedení.

Nakonec je možná škoda, že Porsche svou repliku roadsteru 356/1 nevytvořilo jako funkční kus. Vůz bude totiž fungovat pouze jako „show car“, tedy statický model určený pro výstavy a umístění do muzea. Vzadu pod novou karoserií tak nenajdete původní plochý čtyřválec Volkswagen a vlastně ani funkční zadní nápravu.

Prozatím automobilka zveřejnila jen pár fotografií a krátké video z procesu výroby. Oficiální představení repliky 356/1 proběhne 8. června v muzeu Porsche ve Stuttgartu.