Původní originál prvního modelu automobilky Porsche, tedy známý prototyp 356/1, prý už nebylo možné zachránit. Tento legendární vůz má sice v historii značky asi nejváženější místo, ale přesto za svých 70 let života hned několikrát změnil majitele, byl opravován po nehodách a podstoupil nespočet úprav a konverzí.
Dle Porsche je tedy originální stav vozu již ztracen a nelze ho naplno renovovat. Místo toho se tedy automobilka rozhodla vyrobit zbrusu novou a do detailu přesnou repliku roadsteru 356/1.

Do prodeje jde Mercedes, kterým jezdil Adolf Hitler. Svezl se v něm i Mussolini
Ke stavbě se navíc přistupovalo stejným způsobem jako v roce 1948. Dokonce i nová karoserie je tak vytvořena opět z hliníku a vytvarována klasicky ručně. Tuto pracovní morálku chtělo Porsche udržet napříč celým průběhem projektu.
Aby byl znovuzrozený „originál“ naprostým zrcadlem vůči původnímu autu, experti z muzea Porsche provedli nejprve 3D skenování dochovaného modelu a data dále porovnávali se starými plány a náčrtky z roku 1948. Díky tomu našli inženýři řadu odchylek a tudíž použili jako reference pro nový vůz i staré fotografie a zápisky tehdejších pracovníku značky.
Jelikož bylo auto v průběhu let několikrát přelakováno a nejznámější je asi ve stříbrné metalíze, odkazující na jeho hliníkovou karoserii, Porsche se vrátilo k jeho původní světle modré barvě, která se na autě objevila při jeho prvním uvedení.

Hybridy se mi líbí, ale na konec spalovacích motorů nevěřím, říká Jan Plomer
Nakonec je možná škoda, že Porsche svou repliku roadsteru 356/1 nevytvořilo jako funkční kus. Vůz bude totiž fungovat pouze jako „show car“, tedy statický model určený pro výstavy a umístění do muzea. Vzadu pod novou karoserií tak nenajdete původní plochý čtyřválec Volkswagen a vlastně ani funkční zadní nápravu.
Prozatím automobilka zveřejnila jen pár fotografií a krátké video z procesu výroby. Oficiální představení repliky 356/1 proběhne 8. června v muzeu Porsche ve Stuttgartu.