Rozvozy potravin expandují, kauza Rohlík.cz je neděsí

14. březen 2017 četba na 8 minut
Logistický sklad rozvozce Rohlík.cz

Logistický sklad rozvozce Rohlík.cz

Foto: Rohlík.cz

Agenturní zaměstnance, kteří se stali hlavní příčinou aktuálního problému rozvozce potravin Rohlík.cz, využívají i ostatní e-shopy. Kauza Rohlíku je ale neděsí. Někteří si z ní lehce utahují, další se chystají ještě víc expandovat.

Na aktuální kauzu Rohlíku Košík.cz podle Šulty nereagoval. V současnosti se zabývá především expanzními plány. Loni v prosinci spustil Košík.cz rozvozy do dosud nezavážených regionů, konkrétně do Chomutova, Mostu, Frýdku-Místku, Ostravy, Havířova, Karviné, Bohumína, Přerova, Prostějova a Olomouce (konkurenční obchody se soustředí především na Prahu a Brno a okolí, popřípadě Pardubice, Hradec Králové a Plzeň). Letos Košík.cz připravuje podle Šultova vyjádření pro Dotyk.cz poprvé expanzi do zahraničí, konkrétně do Polska.  

Kolonial jde do B2B segmentu

Také internetový rozvozový obchod s potravinami Kolonial.cz, který v polovině roku 2015 spustila společnost E-commerce Holding, spoluvlastněná skupinou Rockaway Jakuba Havrlanta a firmou Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče (v současnoti patří do skupiny Mall Group), zaměstnává agenturní lidi.

"Zaměstnávání agenturních zaměstnanců je v případě špiček, kdy doplní naše stálé zaměstnance, nutností. Je to stanadardní možnost, jak bez dopadu na klienta zajistit odpovídající kvalitu naší služby. Na základě smlouvy s pracovní agenturou (jde o jednu z největších personálních agentur na trhu) a dlouhodobé zkušenosti, potvrzené i bezproblémovými kontrolami, důvěřujeme tomu, že naši zaměstnanci mají všechny dokumenty v pořádku. Základní prověřování před nástupem do skladu je pak samozřejmé a vždy mimo jiné u všech osob vyžadujeme a máme zdravotní průkazy. Stávající opatření se nám jeví i za dané situace jako plně dostačující," uvedl marketingový ředitel Kolonial.cz Ondřej Tomeš (zde se hodí dodat, že i Rohlík.cz argumentuje tím, že všichni jeho pracovníci včetněn zadržených měli zdravotní průkazy, vydané českým lékařem).

Také Kolonial.cz řeší aktuálně své posílení na trhu, kde se chystá konkrétně do B2B segmentu. Své postavení chce totiž posílit zejména v oblasti velkých zásobovacích nákupů. A to nejen domácností, ale i firem. V březnu tak zavedl takzvané dynamické naceňování, jež má u vybraných výrobků snižovat s narůstajícím množstvím cenu za kus. 

"V blízké budoucnosti pak Kolonial zjednoduší a zrychlí nákupy pomocí nabídky automatického doplňování košíku v případě docházejících potravin nebo rychlých asistovaných nákupů s pomocí botů," slibuje Tomeš. Kolonial funguje v Praze, středních Čechách, Plzni a na Rokycansku, v Hradci Králové, na Pardubicku a Chrudimsku, v Ústí nad Labem, na Teplicku a v Liberci.

PŘEDCHOZÍ ČÁST
Část 2/2
DALŠÍ ČÁST

Akční letáky