Internet

Trump si osedlal odpůrce na internetu

7. srpen 2016 četba na 2 minuty
Rozložení preferencí mezi demokraty a republikány.

Rozložení preferencí mezi demokraty a republikány.

Foto: latimes.com

Donald Trump se vyžívá v mediálně vyostřených vyjádřeních. Není dne, aby neupoutal americká média výrokem, který je daleko za hranou. Mnoho lidí si myslí, že to je výraz jeho „buranství". Spíše se jedná o promyšlenou strategii, jak na sebe upozornit a okupovat mediální prostor bez placené reklamy.

Kromě útoků na ženy, Mexičany, muslimy (naposledy muslimské rodiče amerického vojáka, který padl v Iráku), překvapuje Donald Trump svými výroky v zahraničně-politické rovině. Protichůdnými výroky na adresu ruského prezidenta Vladimira Putina, o obsazení Ukrajiny a mnoha dalšími.

Snadný terč pro kritická americká média, mohlo by se na první pohled zdát. Přitom je třeba vzít v úvahu, že Trump si libuje v pozornosti médií, moderoval i oblíbenou reality show, takže ví, jak to v mediální branži chodí.
Výborně využívá i sociální sítě. Na Facebooku zesměšňuje Hillary Clintonovou inzerátem, který graficky připomíná populární Pokémony a jejich hru Pokémon GO. Inzerát o ní tvrdí, že často lže a sdílí přísně tajné e-maily. Video od poloviny července zhlédlo už 12 milionů lidí.

Hillary jako Pokemon Go.Zdroj: facebook.com

Trump. Brilantní marketér

Prezident firmy 6S Marketing Chris Breikss na portálu forbes.com pak tuto marketingovou Trumpovu strategii označil za brilantní. Propojení sociálních médií s využitím populární hry Pokémon Go v rámci politického boje.
Navíc Trump dokáže využít i „hejtry" na internetu, kteří jeho příspěvky přeposílají pro pobavení známým s tím, jak je tento kandidát ubohý.

Skutečnost, že odpůrce Trumpa přeposílá jeho příspěvky, je úděsná. Za dvacet let mé éry v digitálních médiích jsem nic podobného neviděl.

To mu však opět v celkovém důsledku zvyšuje mediální vliv. Zdarma samozřejmě. „Skutečnost, že takzvaný odpůrce Trumpa (Trump hater) přeposílá jeho příspěvky, je úděsná. Za dvacet let mé éry v digitálních médiích jsem nic podobného neviděl," kroutí hlavou nad „důmyslnou" strategií Breikss.

Trumpovo jméno se v americkém zpravodajství objevuje až desetkrát častěji než jména ostatních kandidátů, upozornili analytici z Center on Communication Leadership & Policy na univerzitě v Jižní Karolíně.
Fakt, že Trumpa je ve všech médiích plno, dokládá i to, že první televizní půlminutový spot v rámci boje o Bílý dům Trump zveřejnil až 29. července, uvedl deník Los Angeles Times.

Celý článek vyšel v týdeníku Dotyk č. 32. 

Akční letáky