Kromě útoků na ženy, Mexičany, muslimy (naposledy muslimské rodiče amerického vojáka, který padl v Iráku), překvapuje Donald Trump svými výroky v zahraničně-politické rovině. Protichůdnými výroky na adresu ruského prezidenta Vladimira Putina, o obsazení Ukrajiny a mnoha dalšími.

Snadný terč pro kritická americká média, mohlo by se na první pohled zdát. Přitom je třeba vzít v úvahu, že Trump si libuje v pozornosti médií, moderoval i oblíbenou reality show, takže ví, jak to v mediální branži chodí.
Výborně využívá i sociální sítě. Na Facebooku zesměšňuje Hillary Clintonovou inzerátem, který graficky připomíná populární Pokémony a jejich hru Pokémon GO. Inzerát o ní tvrdí, že často lže a sdílí přísně tajné e-maily. Video od poloviny července zhlédlo už 12 milionů lidí.

Trump. Brilantní marketér

Prezident firmy 6S Marketing Chris Breikss na portálu forbes.com pak tuto marketingovou Trumpovu strategii označil za brilantní. Propojení sociálních médií s využitím populární hry Pokémon Go v rámci politického boje.
Navíc Trump dokáže využít i „hejtry" na internetu, kteří jeho příspěvky přeposílají pro pobavení známým s tím, jak je tento kandidát ubohý.

Skutečnost, že odpůrce Trumpa přeposílá jeho příspěvky, je úděsná. Za dvacet let mé éry v digitálních médiích jsem nic podobného neviděl.

To mu však opět v celkovém důsledku zvyšuje mediální vliv. Zdarma samozřejmě. „Skutečnost, že takzvaný odpůrce Trumpa (Trump hater) přeposílá jeho příspěvky, je úděsná. Za dvacet let mé éry v digitálních médiích jsem nic podobného neviděl," kroutí hlavou nad „důmyslnou" strategií Breikss.

Trumpovo jméno se v americkém zpravodajství objevuje až desetkrát častěji než jména ostatních kandidátů, upozornili analytici z Center on Communication Leadership & Policy na univerzitě v Jižní Karolíně.
Fakt, že Trumpa je ve všech médiích plno, dokládá i to, že první televizní půlminutový spot v rámci boje o Bílý dům Trump zveřejnil až 29. července, uvedl deník Los Angeles Times.

Celý článek vyšel v týdeníku Dotyk č. 32.