V Praze opět proběhne mezinárodní festival reklamy, tentokrát s tématem vlivných

Jaroslav Krupka | 5. 4. 2017
Youtuber Jirka Král patří k vlivným osobnostem dneška
Jeho popularitu často využívají komerční značky
Příběh fotbalisty "Laviho" se stal úspěšným zářezem videoplatformy Obbod

Obří ještěr boří Prahu ve stylu béčkových filmů. Krátký videospot láká na další ročník mezinárodního festivalu reklamy Piaf, který se koná v květnu v Praze. Hlavním tématem festivalu se stane vliv a vlivní lidé. Mluvit se bude i o youtuberech a o hrdinovi seriálu Vyšehrad.

Do 10. dubna se mohou české i zahraniční reklamní agentury i zadavatelé hlásit se svými reklamami do osmého ročníku mezinárodního festivalu reklamy Piaf (Prague International Advertising Festival). Festival se uskuteční koncem května v suterénu Národní galerie v Praze a hlavním tématem jeho doprovodné konference se v letošním roce stane vliv: jak se tvoří, kdo dokáže být vlivný a jaké prostředky používá. Diskutovat se bude o hrdinovi seriálu Vyšehrad i o fenoménu takzvaných influencerů na sociálních sítích.

V Praze opět proběhne mezinárodní festival reklamy, tentokrát s tématem vlivných
Ekonomika

V Praze opět proběhne mezinárodní festival reklamy, tentokrát s tématem vlivných

"Julius Lavi Lavický byl velký fotbalový talent. Večírky, alkohol, kouření, holky a eskápada za eskapádou mu ovšem ničí slibně rozjetou kariéru. Už dokonce nehraje za Spartu, ze které byl stylově odejit..." Tak představují svého hlavního hrdinu "Laviho" tvůrci seriálu z fotbalového prostředí Vyšehrad, vysílaného na videoplatformě Obbod Kamila Oušky.

Cizincům ukazuje jinou Prahu, teď Rubeš vyrazí i do dalších měst
Publicistika

Cizincům ukazuje jinou Prahu, teď Rubeš vyrazí i do dalších měst

Postava, ztvárněná hercem Jakubem Štáfkem, si získala velkou diváckou popularitu a hodně se zasloužila o to, že Obbod chce na první seriál navázat v květnu dalším, tentokrát situovaným do oblasti ledního hokeje. Producent seriálu Daniel Strejc bude na festivalu mluvit o tom, jak se dá postava, která se v určitém čase stane na nějakou dobu internetovým fenoménem, marketingově využít.

Mezi dalšími přednášejícími by se měli objevit bratři Jirka a Petr Králové - tedy v současnosti nejpoptávanější a nejsledovanější čský youtuber a strůjce jeho marketingového úspěchu (oba bratři spoluvlastní firmu Blue Milk, jejíž záběr už dnes výrazně přesahuje pouhé natáčení videí - firma provozuje například zábavně-prodejní prostor Zetko v pražském obchodním domě Kotva, kde lze najít virtuální hernu, kavárnu i prodejnu oblečení).

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy
Publicistika

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Festival má také přivést do Prahy třicítku přednášejících z Německa, Velké Británie, Chile, Itálie, Nizozemska a dalších zemí, například cestovatele a influencera Briana Coxe z USA, který navázal spolupráci s CzechTourismem a v Praze chce ukázat, jak propagovat regiony i země jako turistické destinace na sociálních sítích.

„Vliv na naše rozhodování mají bezesporu lidé kolem nás. Jak velký a jak s tímto vlivem profesionálně pracovat, je otázka, kterou intenzívně řeší marketéři po celém světě," prohlašuje ředitel festivalu Marek Hlavica.

Další část konference se bude věnovat spojení sportu a marketingu, ukázanému mimo jiné na příkladech fotbalových klubů Manchester City a FC Liverpool.

V Česku je nové reklamní médium - Leoš Mareš
Publicistika

V Česku je nové reklamní médium - Leoš Mareš

Festival v současnosti spustil reklamní kampaň z dílny agentury Revolta, jejíž základ tvoří animovaný spot s obřím ještěrem, odkazující na béčkové katastrofické filmy.

Zdroj: Youtube

V dalších internetových videích, provázených titulkem "nejhorší promo video v historii", se objevuje i ředitel festivalu Marek Hlavica.

Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube

Spoty mají podle kreativního ředitele Revolty Jiřího Kubalíka odkazovat na špatné reklamy s dobrým záměrem, které "zůstaly vězet někde na půl cesty mezi skvělou pointou a tristním zpracováním". "Svým způsobem pro ně máme slabost," říká Kubalík.

Tagy Daniel Strejc festival Liverpool FC Manchester City FC Marek Hlavica Praha reklama seriál Vyšehrad