Částky za televizní reklamu před podzimními prezidentskými volbami ve Spojených státech ukazují na závěrečnou strategii obou kandidátů.

Hillary Clintonová, jež by se mohla stát první ženou v Bílém domě ve funkci hlavy USA, utrácí denně za televizní reklamu půl milionu dolarů. Její republikánský protivník Donald Trump zatím nic. Ten sází na to, že se svými výroky na obrazovky dostane bez placení reklamy.

Nepotřebuji placenou reklamu, jestli chcete vědět pravdu.

"Reklama je realita. Vypovídá o kampani. Jaké částky dávají kandidáti na televizní reklamu, odhaluje to, co si skutečně myslí," komentoval zjištění Ken Goldstein, reklamní analytik a profesor na univerzitě v San Francisku.

Z dat agentury Kantar Media/CMAG, ze kterých vychází Bloomberg, vyplývá, že Clintonová za 9 781 spotů, které byly odvysílány mezi 15. až 27. červnem dala 6 milionů dolarů, tedy v průměru půl milionu denně. Naopak Trump za televizní kampaň – alespoň prozatím – neplatí.

"Nepotřebuji placenou reklamu, jestli chcete vědět pravdu," řekl před novináři ve čtvrtek ve státě Maine.

Psali jsme Trumpova chlouba: Mrakodrap plný podvodníků a zlodějů