3/12
TGM – Na letiště v Kbelích se přijel roku 1922 podívat i první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk, který byl velkým podporovatelem letectví.

TGM – Na letiště v Kbelích se přijel roku 1922 podívat i první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk, který byl velkým podporovatelem letectví.

Zdroj: ČTK

Přílet – Československá vláda přistála na kbelském letišti 10. 5. 1945 při cestě z Košic. Na fotce je její předseda Zdeněk Fierlinger (uprostřed) v doprovodu sovětského generála P. S. Rybalka (vlevo) a generála D. D. Bachmetěva, náčelníka tankové armády.

Přílet – Československá vláda přistála na kbelském letišti 10. 5. 1945 při cestě z Košic. Na fotce je její předseda Zdeněk Fierlinger (uprostřed) v doprovodu sovětského generála P. S. Rybalka (vlevo) a generála D. D. Bachmetěva, náčelníka tankové armády.

Zdroj: ČTK

Vztyčování – Týmy techniků musely vztyčit několik 40 metrů vysokých anténních stožárů, aby se mohl rozhlas z Kbel rozléhat po celé republice.

Vztyčování – Týmy techniků musely vztyčit několik 40 metrů vysokých anténních stožárů, aby se mohl rozhlas z Kbel rozléhat po celé republice.

Zdroj: ČTK

TGM – Na letiště v Kbelích se přijel roku 1922 podívat i první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk, který byl velkým podporovatelem letectví.

TGM – Na letiště v Kbelích se přijel roku 1922 podívat i první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk, který byl velkým podporovatelem letectví.

Zdroj: ČTK

Věžový vodojem Praha Kbely - Věžový vodojem se světelným majákem byl postaven v letech 1927 – 1928, podle návrhu ing. arch. Otakar Novotný, autorem čtyř plastik s leteckou tematikou umístěných na plášti reservoáru je akademický sochař Jan Lauda.

Věžový vodojem Praha Kbely - Věžový vodojem se světelným majákem byl postaven v letech 1927 – 1928, podle návrhu ing. arch. Otakar Novotný, autorem čtyř plastik s leteckou tematikou umístěných na plášti reservoáru je akademický sochař Jan Lauda.

Zdroj: DENÍK/ Jiří Koťátko

Maják – Na tehdejší dobu byla vodárenská věž ve Kbelích úctyhodným inženýrským počinem. Věž měří 43 metrů a její světlo bylo vidět až 80 km daleko. To značně ulehčovalo pilotům lokalizovat letiště i za velice špatného počasí.

Maják – Na tehdejší dobu byla vodárenská věž ve Kbelích úctyhodným inženýrským počinem. Věž měří 43 metrů a její světlo bylo vidět až 80 km daleko. To značně ulehčovalo pilotům lokalizovat letiště i za velice špatného počasí.

Zdroj: MČ Praha 19

Věžový vodojem Praha Kbely - Vodojem byl plněn pitnou vodou z pražské vodovodní sítě výtlačným řadem z čerpací stanice Hloubětín. Zpočátku sloužil pouze pro potřeby letiště a přilehlé objekty, později byly na jeho distribuční síť připojeny i další domy.

Věžový vodojem Praha Kbely - Vodojem byl plněn pitnou vodou z pražské vodovodní sítě výtlačným řadem z čerpací stanice Hloubětín. Zpočátku sloužil pouze pro potřeby letiště a přilehlé objekty, později byly na jeho distribuční síť připojeny i další domy.

Zdroj: DENÍK/ Jiří Koťátko

Závod – O závody byl velký zájem a diváci stáli v dešti a zimě, aby závodníky podpořili. Na snímku je zachycen Richard Dusil na českém motocyklu Jawa.

Závod – O závody byl velký zájem a diváci stáli v dešti a zimě, aby závodníky podpořili. Na snímku je zachycen Richard Dusil na českém motocyklu Jawa.

Zdroj: ČTK

Otevření leteckého muzea Kbely do nové výstavní sezóny

Otevření leteckého muzea Kbely do nové výstavní sezóny

Zdroj: facebook

Vojenské letiště Praha-Kbely, na kterém je působí 24. základna dopravního letectva. Na snímku letoun Casa

Vojenské letiště Praha-Kbely, na kterém je působí 24. základna dopravního letectva. Na snímku letoun Casa

Zdroj: Deník/Milan Holakovský

Letecké muzeum Kbely 25. dubna zahájilo svou 47. muzejní sezónu.

Letecké muzeum Kbely 25. dubna zahájilo svou 47. muzejní sezónu.

Zdroj: Deník/Martin Divíšek

Letecké muzeum Kbely.

Letecké muzeum Kbely.

Zdroj: www.vhu.cz