Nejstarší česká železnice slaví 185 let. Její budoucnost se ale neblyští
-
closeinfoArchiv
Koněspřežka 21. století by mohla spojovat budějovický pivovar s centrem města a nádražím
-
closeinfoČTK
Koně s povozy na kolejích se poprvé rozběhli mezi Českými Budějovicemi a rakouským Kerchbaumem, doprava začala 1. srpna 1832, ve středu tak oslaví koněspřežka 180 let.
-
closeinfoIvo Hajn
Strážní domek č.1 na Mánesově třídě v Českých Budějovicích, první na české trase koněspřežky.
-
closeinfoIvo Hajn
Bývalý strážník domek koněspřežky v obci Kamenný Újezd. Dnes je zrekonstruován do původní podoby. Snímek z roku 2013.
-
closeinfoArchiv Ivo Hajna
1922. Železniční společnost, provozovatel koněspřežky, si prostory v holkovském hostinci Weselka pronajala, bydleli zde přednosta i drážní strážník.
-
closeinfoarchiv Ivo Hajna
Hlavní budova původní přepřažní stanice koněspřežky v Bujanově na snímku z roku 1925. V přístavku vlevo bývala kovárna. Nedochovalo se ale ani jedno ze dvou křídel. V každém z nich byly stáje pro 22 koní.
-
closeinfoIvo Hajn
Netřebický strážní domek, zvaný též Zvíkov patřil dlouho Československým drahám, nyní je v soukromých rukou.
-
closeinfoArchiv Ivo Hajna
Jen sněžný pluh a dvě lopaty měl od železniční společnosti Mathias Lakinger, který pracoval ve strážním domku koněspřežky č.22 ve Steindörflu. Snímek z roku 1925, kdy byl již domek opuštěný.
-
closeinfoArchiv Ivo Hajna
Jen sněžný pluh a dvě lopaty měl od železniční společnosti Mathias Lakinger, který pracoval ve strážním domku koněspřežky č.22 ve Steindörflu. Snímek z roku 1925, kdy byl již domek opuštěný.
-
closeinfoStanislav Jelen, CC BY SA 3.0, Wikimedia Commons
koněspřežka České Budějovice-Linec
-
closeinfoGünter Rott: public domain; Wikimedia Commons
Osobní vůz Hannibal sloužící na koněspřežné dráze mezi Českými Budějovicemi a Lincem
-
closeinfoPublic Domain; Wikimedia Commons
Trasa koněspřežky