1/41

Pro názornost: Původní a modernizované provedení.

Pro názornost: Původní a modernizované provedení.

Zdroj: Radek Pecák

Škoda 1203 v provedení pohřebního vozu.

Škoda 1203 v provedení pohřebního vozu.

Zdroj: Petr Šimůnek

Škoda 1203.

Škoda 1203.

Zdroj: Škoda

Našli jsme i jednu osobní dodávku Škoda 1203

Našli jsme i jednu osobní dodávku Škoda 1203

Zdroj: Radek Pecak

Jeden z prototypů ještě z padesátých let.

Jeden z prototypů ještě z padesátých let.

Zdroj: Archiv

Nakonec se ale vyráběl vůz s hranatější karoserií. Ta měla délku 452 centimetrů.

Nakonec se ale vyráběl vůz s hranatější karoserií. Ta měla délku 452 centimetrů.

Zdroj: Archiv

Na výšku měřila 190 centimetrů.

Na výšku měřila 190 centimetrů.

Zdroj: Archiv

Jednalo se o vůz s klasickou koncepcí pohonu – tedy s motorem vpředu a poháněnými zadními koly.

Jednalo se o vůz s klasickou koncepcí pohonu – tedy s motorem vpředu a poháněnými zadními koly.

Zdroj: Archiv

Výroba oficiálně začala 5. června 1968.

Výroba oficiálně začala 5. června 1968.

Zdroj: Archiv

Na oficiálních prospektech se nový vůz prezentoval i ve společnosti letadel.

Na oficiálních prospektech se nový vůz prezentoval i ve společnosti letadel.

Zdroj: Archiv

Hodně vozů se do dnešních dnů dochovalo ve venkovských hasičských zbrojnicích.

Hodně vozů se do dnešních dnů dochovalo ve venkovských hasičských zbrojnicích.

Zdroj: Radek Pecák

Interiér je skutečně prostinký.

Interiér je skutečně prostinký.

Zdroj: Radek Pecák

Palubní deska byla identická s tou ze Škody 1000.

Palubní deska byla identická s tou ze Škody 1000.

Zdroj: Radek Pecák

Motor byl umístěný mezi předními sedadly pod odklopitelným krytem. Původně měl zdvihový objem válců 1221 cm3 a výkon 49 koní.

Motor byl umístěný mezi předními sedadly pod odklopitelným krytem. Původně měl zdvihový objem válců 1221 cm3 a výkon 49 koní.

Zdroj: Radek Pecák

V prvních letech výroby se používaly tyto vystouplé kliky.

V prvních letech výroby se používaly tyto vystouplé kliky.

Zdroj: Radek Pecák

Tyto vozy lze poznat rovněž podle hliníkových lamel v masce chladiče a loga uprostřed přídě.

Tyto vozy lze poznat rovněž podle hliníkových lamel v masce chladiče a loga uprostřed přídě.

Zdroj: Radek Pecák

Pro názornost: Původní a modernizované provedení.

Pro názornost: Původní a modernizované provedení.

Zdroj: Radek Pecák

Nakonec v období trnavské výrobní éry logo Škody zcela zmizelo.

Nakonec v období trnavské výrobní éry logo Škody zcela zmizelo.

Zdroj: Radek Pecák

Škoda 1203 se vyráběla v řadě provedení. Například jako valník.

Škoda 1203 se vyráběla v řadě provedení. Například jako valník.

Zdroj: Radek Pecák

Pak také jako pohřební automobil. Ten mohl mít redukovanou jedničku pro srovnání rychlosti jízdy s účastníky pohřebního průvodu a také třetí sedadlo v části určené pro rakve.

Pak také jako pohřební automobil. Ten mohl mít redukovanou jedničku pro srovnání rychlosti jízdy s účastníky pohřebního průvodu a také třetí sedadlo v části určené pro rakve.

Zdroj: Radek Pecák

Nejvíce lidí má v paměti Škodu 1203 v sanitním provedení.

Nejvíce lidí má v paměti Škodu 1203 v sanitním provedení.

Zdroj: Radek Pecák

Dnešní sanitky jsou mnohem lépe vybavené.

Dnešní sanitky jsou mnohem lépe vybavené.

Zdroj: Radek Pecák

Škoda 1203.

Škoda 1203.

Zdroj: Škoda

Škoda 1203.

Škoda 1203.

Zdroj: Škoda

Škoda 1203.

Škoda 1203.

Zdroj: Škoda

Škoda 1203.

Škoda 1203.

Zdroj: Škoda

Škoda 1203.

Škoda 1203.

Zdroj: Škoda

Škoda 1203.

Škoda 1203.

Zdroj: Škoda

Varianta kemp je poměrně vzácná. Původně se dělala ve Vrchlabí pro potřeby rekreací odborářů.

Varianta kemp je poměrně vzácná. Původně se dělala ve Vrchlabí pro potřeby rekreací odborářů.

Zdroj: Radek Pecák

I u ní zůstalo dvoudílné zadní víko, jehož horní část se otevírala vzhůru a dolní sklápěla.

I u ní zůstalo dvoudílné zadní víko, jehož horní část se otevírala vzhůru a dolní sklápěla.

Zdroj: Radek Pecák

Vnitřní vybavení bylo vyrobeno na míru.

Vnitřní vybavení bylo vyrobeno na míru.

Zdroj: Radek Pecák

Později se tento automobil vyráběl i na Slovensku.

Později se tento automobil vyráběl i na Slovensku.

Zdroj: Archiv

Měl i výklopný díl střechy.

Měl i výklopný díl střechy.

Zdroj: Archiv

Prvenství mezi obytnými vozy československé výroby patřilo automobilu TAZ z Trnavy. V polovině 70. let Slováci přestavěli Škodu 1203 z roku 1968. Vývoje tohoto vozu trval ostudných dvanáct roků. Pod typovým označením Š 1203 CAMP nevzniklo ani sto kusů.

Prvenství mezi obytnými vozy československé výroby patřilo automobilu TAZ z Trnavy. V polovině 70. let Slováci přestavěli Škodu 1203 z roku 1968. Vývoje tohoto vozu trval ostudných dvanáct roků. Pod typovým označením Š 1203 CAMP nevzniklo ani sto kusů.

Zdroj: TAZ

Na konci tisíciletí proběhl poslední pokus o modernizaci letitého automobilu.

Na konci tisíciletí proběhl poslední pokus o modernizaci letitého automobilu.

Zdroj: Archiv

Velké plastové nárazníky mu ale na kráse moc nepřidaly.

Velké plastové nárazníky mu ale na kráse moc nepřidaly.

Zdroj: Archiv

To je i případ verze, kterou nabízela firma Ocelot ze Žacléře.

To je i případ verze, kterou nabízela firma Ocelot ze Žacléře.

Zdroj: Archiv

Škoda 1203.

Škoda 1203.

Zdroj: Archiv

Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.

Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.

Zdroj: Derek Martel

Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.

Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.

Zdroj: Derek Martel

Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.

Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.

Zdroj: Derek Martel