Zdraví prospěšná

Cibule je plná živin a má řadu zdraví prospěšných vlastností. Je zdrojem síry, která jí dodává charakteristickou chuť a vůni. Má to však jeden háček – cibule se nemusí dobře snášet s některými potravinami.

Cibule významně přispívá k našemu celkovému zdraví tím, že eliminuje volné radikály, zrychluje metabolismus, zabraňuje osteoporóze a posiluje imunitní systém. Je proslulá svou schopností bojovat proti choroboplodným zárodkům.

Cibule také pomáhá snižovat vysoký krevní tlak, a dokonce přispívá k omlazování mozkových buněk. Cibule je bohatá na vitamín C a karoten a působí jako přírodní antioxidant. Navzdory těmto výživovým výhodám je nezbytné si uvědomit, co s cibulí rozhodně nemíchat dohromady.

Co nemíchat

I když se o rybách mluví jako o nezbytném prvku zdravé stravy, jejich kombinace s cibulí nemusí být tím nejlepším nápadem. Síra obsažená v cibuli může rybám dodat hořkou chuť a narušit tak požitek z jídla. 

Jídla, jejichž kombinaci je nutné se vyhnout: 

Zdroj: Youtube

Kyselina šťavelová obsažená v cibuli navíc může zpomalit trávení ryb bohatých na bílkoviny, což vede k nepříjemné nevolnosti a těžkému žaludku.

Zpozornět by měli také milovníci mořských plodů. Spojení cibule s krevetami nebo jinými pokrmy z mořských plodů může vést k tvorbě šťavelanu vápenatého. Tato sloučenina je známá tím, že se podílí na vzniku ledvinových kamenů. Chcete-li chránit zdraví svých ledvin, je rozumné se kombinaci cibule a mořských plodů nadobro vyhnout.

Cibule nabízí mnoho zdraví prospěšných látek a zlepšuje chuťový profil řady pokrmů. Přesto je nutné mít na paměti její možné negativní interakce s některými potravinami. Ať už se jedná o střet chutí v kombinaci s rybami nebo riziko vzniku ledvinových kamenů v kombinaci s mořskými plody, znalost toho, co s cibulí nemíchat, může zajistit příjemnější a zdravější kulinářský zážitek.

Zdroje: www.quora.com, www.consumerreports.org, www.marthastewart.com