Klamavé praktiky cestovek: Jaká je pravá tvář oblíbených turistických destinací

24. červenec 2019 četba na 1 minutu
Jak vám lžou cestovky? Klamavá reklama na nejoblíbenější destinace

Jak vám lžou cestovky? Klamavá reklama na nejoblíbenější destinace

Foto: profimedia

V době dovolených si vybíráme místa podle toho, co chceme podniknout. Při výběru dovolené pak většinou dáme na lákavou prezentaci doplněnou krásnou fotogalerií. Většině stačí pohled na vylidněný Řím při západu slunce a už je ruka v rukávě.  Jak ale doopravdy vypadá Velká čínská zeď, šikmá věž v Pise, slavné pláže v Dominikánské Republice, Řím, Santorini nebo cesta na vrcholek Everestu? 

Cestovka vás  odkáže na nádhernou galerii, která koluje na všech webech už od vzniku internetu. Slunečné pláže bez lidí, zelené palmy s kokosy a opičkami, vzadu poskakují delfíny a kareta obrovská právě odrodila smečku malých želviček přímo uprostřed pláže. Tak to je přesně dovolená pro nás, bereme to! 

Jaké zklamání přijde, když se rodinka vydá na vysněnou pláž a zjistí, že je kromě mrtvých karet obrovských plná plastového odpadu, vyhozených ledniček z hotelu, na hladině plave rozežrané delfíní tělo a všichni dovolenkáři raději leží u hotelového bazénu? Právě jsme vám popsali slavnou pláž Puerto Plata v Dominikánské republice. Klamavé praktiky cestovek nejsou žádnou novinkou, turisté na to většinou skočí a pak litují vyhozených peněz.

Je-li váš sen navštívit sochu Rusalky v Kodani, připravte si místenku, protože selfíčka se pravděpodobně nikdy nedočkáte. Okolí pyramid v Gíze se také změnilo, není to nekonečná poušť, jak si ji pamatujete ze hry Assasins Creed nebo dějin umění. A Benátky? Turistická past. Romantiky na gondole si užijete v doprovodu dalších deseti tisíc lidí, kteří smýšleli podobně. Podívejte se na pravou tvář těch nejznámějších a nejoblíbenějších míst a raději se ji vyhněte obloukem.

Akční letáky