Cestování po Indii je velkým zážitkem i rizikem zároveň. Chcete-li ji procestovat křížem krážem, je vlak nejrychlejší, nejlevnější a paradoxně nejbezpečnější způsob, jak se z bodu A dostat do tisíce kilometrů vzdáleného bodu B. A protože Indové myslí na turisty, připravili si pro ně jednoduchý způsob, jak si složitě zarezervovat místenku. Tříd je ve vlaku asi tisíc - klimatizované, luxusní, špinavé, trochu čistší, bez dveří, lavičky - a na rezervaci potřebujete u speciálního okénka vyplnit speciální formulář. Na jeden formulář lze zakoupit až 6 lístků, ovšem pozor, formulář platí pouze pro jednu linku - na každý další spoj tak musíte vyplnit nový formulář a koupit vstupenku zvlášť. Denně vyjede ze 7000 stanic až 13 000 souprav. Šílené? Nezapomínejte, že v Indii žije více než miliarda lidí a jen vlaky denně využije 7 a půl milionů cestujících. Lístek si tak někdy musíte zarezervovat i měsíc dopředu, s cestou hned druhý den nikdy nepočítejte.

Do vlaku se vejde omezené množství lidí, přesto se Indové do souprav tlačí a doufají, že si uloví nějaký ten centimetr volného prostoru pro sebe. Denně kvůli ušlapání, udušení a přejetí vlakem zemře 15-20 lidí. Na každé stanici je pro tyto případy zřízena pohřební stanice, pracovníci po příjezdu nového vlaku už jen čekají, kolik mrtvých z vagónů vynesou. Ty, co vyvázli jen se zraněním odvezou do nejbližší nemocnice. Kde se v druhé nejlidnatější zemi stala chyba?

Za posledních zhruba 40 let se město rozrostlo šestkrát, veřejná doprava pouze dvakrát. I přes výše zmíněná nebezpečí místní doporučují cestu vlakem více než autobusem nebo stopem. Nevíte totiž, zda vás dovezou do cílové stanice, a už vůbec jestli v celku. Na rozdíl od Českých drah indické vlaky jezdí včas a vždy dojedou na to správné místo, mrtví, nebo ne.