Kaddáfí podle oficiální verze režimu dlouhá léta po nocích pracoval na designu i technických řešeních přelomového vozu, který by byl dokonalý nejen po stránce designu, ale hlavně bezpečnosti. Diktátora prý znepokojovaly zprávy o smrtelných autonehodách na libyjských silnicích, a tak navrhl "nejbezpečnější auto na světě", jež poskytne jeho lidu ochranu na cestách.

"Zatímco ostatní země vyrábějí rakety, aby ničily a zabíjely, Libye vyrobila svou 'raketu' z humánních pohnutek," uvedl při slavnostním odhalení prototypu ředitel libyjské společnosti, která auto podle Kaddáfího plánů vyvíjela.

Posádka automobilu měla být chráněna početnými airbagy, sklápěcím nárazníkem a blíže nepopsaným elektronickým systémem.

Kaddáfí plánoval, že sériová výroba vozu započne v průběhu dvou let a model bude cenově dostupný pro všechny Libyjce. "Bude si ho moci koupit každý muž i žena, všichni budete jako James Bond," přislíbil.

Kdo se na libyjskou raketu těšil, byl hořce zklamán, protože o ní v následujícím desetiletí už neuslyšel. Místo toho byla v roce 2009 v Tripolisu představena její vylepšená verze vyvinutá italskou firmou Tesco Ts. Cena tohoto vozu se nicméně pohybovala v přepočtu okolo 1,7 milionu Kč, což si běžný libyjský občan dovolit nemohl.

Tímto konstruktérské ambice diktátora-všeuměla skončily. O dva roky později byl Kaddáfí mrtev a prototypy "nejbezpečnějších vozů světa" se ztratily neznámo kam. Zpětně tak nemůžeme ani posoudit, zda by mohly být pro automobilový průmysl skutečnou inspirací.