Jak vypadá metro v Dubaji: Neuvěřitelný luxus a speciální vozy pro ženy

23. únor 2021 četba na 3 minuty
Plně automatizovaný vlak bez řidiče se v Dubaji prohání pod zemí i na speciálních mostech.

Plně automatizovaný vlak bez řidiče se v Dubaji prohání pod zemí i na speciálních mostech.

Foto: shutterstock.com

Londýn má svůj červený doubledecker, New York ikonické žluté taxíky, Benátky gondoly a Dubaj má futuristické metro. Plně automatizovaný vlak bez řidiče se prohání pod zemí i na speciálních mostech. Pokud budete mít štěstí a dostanete se do prvního vagónu, čeká vás nezapomenutelný zážitek.  

Dubaj nikdy nespí. Možná i proto je jednou z nejrychleji rostoucích metropolí na světě. To s sebou nese i růst počtu obyvatelstva a samozřejmě i turistů. I když město nabízí klimatizované autobusové zastávky a metro luxus, ti nejbohatší z rezidentů stále jezdí autem. To je i důvodem, proč má například třída šejka Zajída místy deset pruhů.

Investoři však nezahálejí a 1. ledna 2021 zprovoznili další čtyři stanice metra, které by měly obsloužit 125 tisíc cestujících denně. Předpokládá se však, že do roku 2030 se tento počet zvýší na 275 000 cestujících za den. (Zdroj: www.thenationalnews.com

Metro v Dubaji předčilo svým futuristickým designem svou dobuMetro v Dubaji předčilo svým futuristickým designem svou dobuZdroj: shutterstock.com

09.09.2009 v 09:09:09 hodin

Dubajské metro se zapsalo do historie speciálním datem a časem svého otevření. Zajímavostí je, že výběrové řízení na jeho stavbu vyhrálo konsorcium japonských firem. Téměř 70 km dokázalo vybudovat za pouhé čtyři roky. V současné době jsou v provozu dvě linky, které mají dohromady 53 stanic.

Vlaky červené linky jezdí každých tři až šest minut a teoretická maximální konstrukční kapacita je 25 720 přesunutých cestujících za hodinu. Zelená linka je v provozu od září 2014 a projektovaná kapacita na této trase je vyčíslena na 13 380 pasažérů za hodinu.

Supermoderní cestování

Můžete si zakoupit lístky do první nebo druhé třídy, které nesou název Zlatá a Stříbrná. Zlatá VIP jízdenka je určená především bohatší vrstvě obyvatel, která nechce trávit čas s „obyčejnými" lidmi. Cena této sekce je dvakrát vyšší než u stříbrné třídy. Samozřejmostí je připojení na Wi-Fi a v metru se dá i telefonovat.

Souprava má také speciální vagón pro ženy a děti. Pokud do něj nastoupí muži, hrozí jim pokuta. Vizuální dojem celé stavby neruší žádné dráty, na které jsme zvyklí u obyčejných vlaků. Bezpečnost na stanicích je zase zajištěna skleněnými dveřmi, jež se otevírají, až když souprava zastaví ve stanici. Maximální rychlost vlaku je 90 km/h, což však nepřekáží v možnosti kochání se futuristickou architekturou města.

V interiérech stanic existuje pět motivů. Dědictví symbolizuje kulturu a historii Spojených arabských emirátů.V interiérech stanic existuje pět motivů. Dědictví symbolizuje kulturu a historii Spojených arabských emirátů.Zdroj: shutterstock.com

Stopa Čechů

V interiérech stanic existuje pět motivů. Dědictví symbolizuje kulturu a historii Spojených arabských emirátů. Země označuje začátek dubajského moderního a městského pohonu, který se podobá síle a trvanlivosti Země a půdy. Vzduch symbolizuje radost, kterou Dubaj poskytuje obyvatelům a návštěvníkům. Oheň energii a silnou vůli projevenou dubajskými vůdci. Voda zase odkazuje na lidské potřeby, které se Dubaj snaží zajistit. (Zdroj: en.wikipedia.org)

Stanice jsou tak barevně sjednocené. Na hlavní přestupní stanici mezi zelenou a červenou linkou nalezneme však další designové perly. Osm lustrů od designérky Jitky Kamencové-Skuhravé s názvem Voda a čtyři takřka identické kusy světelné plastiky Oheň od designérky Kataríny Kudějové-Fulínové. (Zdroj: www.idnes.cz)

I Češi tak zanechali v Dubaji své stopy.

Akční letáky