Devítkové otevření

Ještě před 30 lety se o Dubaji jako o metropoli mluvit nedalo; v roce 1970 měla kolem 180 tisíc obyvatel. Nyní se počet přehoupl přes celý milion a stále se navyšuje. Hlavní město stejnojmenného emirátu ve Spojených arabských emirátech muselo rychle vymyslet, jak s předstihem vyřešit budoucí dopravní problémy. Výběrové řízení na postavení metra vyhrála japonská firma, která první trať vybudovala za pouhé čtyři roky. Otevřena byla dne 09. 09. 2009 v 09:09:09 hodin.

Jako v kokpitu rakety


Metro nyní disponuje dvěma linkami v celkové délce 70 kilometrů. Stanic je 47, z toho (pouze) 9 podzemních. Protože soupravy neřídí řidič, lze vozy zaplnit od špičky po jejich konec. První vagón je nejpopulárnější a téměř vždy přeplněn k prasknutí, cestujícím totiž nabízí prosklené průčelí a vy si tak můžete během jízdy představit, že jste pilot v kokpitu supermoderního stroje, který se střemhlav řítí a proplétá mezi všechny ty ikonické stavby. Jeden z nejkrásnějších úseků trati vede poblíž nejvyššího mrakodrapu světa Burdž Chalífa.

VIP soupravy


Soupravy mají své rozložení: jsou zde části pro ženy a děti, vybrat si pak můžete mezi první a druhou třídou, v Dubaji pojmenované zlatá a stříbrná. Do zlaté se můžete dostat za příplatek a jezdí v ní spousta dubajských osobností a celebrit, které nechtějí cestovat s „obyčejnými“ lidmi.

Klimatizované autobusové zastávky


Jak jsme zmínili, pouze 9 z celkového počtu 47 stanic je podzemních, Většina z nadzemních se pak tyčí vysoko nad silnicemi a častou dopravní špičkou; bohatí šejkové stále dávají přednost jízdě autem a dopravní zácpy jsou i přes supermoderní městskou hromadnou dopravu (autobusová doprava má 500 klimatizovaných zastávek) na denním pořádku, nehledě na to, že například třída šejka Zajída má až deset jízdných pruhů.