Ovoce dodává našemu tělu mnoho vitamínů, minerálů, vlákniny, a dalších důležitých složek. Některé druhy však mohou způsobovat přibývání na váze, nebo zastavení hubnutí v rámci redukčního režimu. Je to kvůli vysokému obsahu cukru.

Kdy konzumovat ovoce


Pokud dodržujete redukční jídelníček, neměli byste si ovoce dávat večer. Ideální je jako součást snídaně, svačiny, nebo jako dezert po obědě. Odpoledne a po večeři už to není vhodné. Nejlepší je ovoce jíst čerstvé, nebo sušené.

Další variantou je mražené, z toho lze vyrobit pyré, smoothie nebo zmrzlinu. Kompot je sice chutným dezertem po obědě, ale většinou obsahuje mnoho cukru. Nejdůležitější je vědět, jaké druhy volit a kterým se z daleka vyhnout.

V hubnoucím programu je lepší vybírat nejen vhodné ovoce, ale také jíst menší porce. Nejezte příliš sladké přezrálé kusy. Zejména u banánů je potřeba dávat si velký pozor, protože obsahují opravdu mnoho sacharidů. Dopřejte si ho jen jednou za čas.

Nepřítel diet

Nepřítelem číslo jedna je zmíněný banán. Je totiž doslova energetickou bombou. Nejen, že obsaženého cukru je vysoké množství, ale má také vysoký glykemický index. Pokud jste se rozhodli radikálně zhubnout a změnit svůj životní styl, rozlučte se s banánem. 

Až se dostanete na vysněnou váhu, můžete ho občas zařadit do jídelníčku, pokud sportujete. Banán vám totiž rychle dodá energii, když jste vyčerpaní a zasytí. Výhodou je, že banán můžete použít k doslazení různých pokrmů, kam nechcete přidávat cukr.

Možná vás překvapí, že mezi ovoce patří i zelené avokádo. Tento plod je přímo super výživný. Má v sobě mnoho zdraví prospěšných tuků a minimum vody. Proto ho jezte s rozvahou. Jedním z nejsladších druhů ovoce jsou hrozny. Na ty si dávejte, obzvlášť velký pozor.

Opatrnost si zaslouží i oblíbené a velmi chutné mango. Má v sobě mnoho prospěšných látek, které podporují redukci, ale všeho moc škodí. Každý den by se konzumovat nemělo. Ještě sladší je exotická papája. Ta je pro tělo kalorickou bombou. Je plná vitamínů a antioxidantů, navíc podporuje hubnutí. Ve větším množství ale může způsobit opak.

Redukční zázrak

Jedno jablko denně je lepší než deset lékařů. Říká se, že je vynikající na trávení a díky obsažené vláknině pomáhá shazovat přebytečná kila. Je v něm hodně vody a zdraví prospěšných vitamínů. Podporuje trávení a imunitu organismu.

Překvapí vás, jak skvělým pomocníkem při redukci váhy může být ananas. Exotické ovoce je sice hodně sladké, ale obsahuje unikátní enzymy, které zabraňují ukládání tuků. Je skvělým zdrojem vitamínů a stopových prvků. Perfektně vám osladí smoothie.

Zázrakem pro váš hubnoucí plán jsou bobuloviny, a ovoce z našeho kraje. Maliny, borůvky, rybíz a jahody můžete konzumovat téměř neomezeně. Podporují vylučování odpadních látek z těla a pomáhají odvodnit při zadržování vody v těle.

Zdroje: www.healthline.com, https://ripe.london