Klamavá "marnost"
Stačí několik málo sekund, abyste se o sobě dozvěděli více. Optická halucinační iluze Marnost, totiž odhalí vaši vnitřní sílu. Na první pohled klamavý obrázek skrývá víc, než by se mohlo zdát.
Optická iluze Marnost ale neklame pouze tím, co vidíte. Hraje si se stíny a světlem. Je tak dokonalá, že oklamat mozek člověka pro ni jistě nebude problém.
Přesně to je účelem této optické iluze. Donutit nás vidět, co na obrázku není nebo to zkrátka není skutečné. Pouhé 1 % z nás je schopné najít všech 9 tváří, které se na obrázku nachází.
Nejbystřejším stačí k jejímu rozluštění 11 sekund. Ostatní však potřebují mnohem delší čas, aby spatřili jen malou část toho, co se za optickou iluzí Marnosti schovává.
Lebka v zrcadle
Nejčastějším obrázkem, který v iluzi Marnosti většina z nás vidí, je lebka v zrcadle. Tvoří však jen malou část celku.
Pro více informací se podívejte na toto video:
Za touto optickou iluzí stojí Charles Allan Gilbert, americký ilustrátor. Právě ten v roce 1892 vytvořil dokonalou dvojsmyslnou iluzi Marnost. V tom nejjednodušším smyslu pak obrázek nabízí dva pohledy.
V prvním ho můžete interpretovat jako ženu, která na sebe hledí do zrcadla. V tom druhém pohledu pak jako zmíněnou lebku.
Optická iluze Marnost jde ale mnohem dál. Kromě dvojrozměrného pohledu nabízí také pohled trojrozměrný. Ten se nachází někde mezi dvěma hlavními obrázky. Tj. mezi ženou dívající se do zrcadla a vyobrazenou lebkou.
Právě to nám pak umožní vidět další postavy, které se na první pohled vůbec nevyjeví. To, čeho si však všimneme jako první, o nás mnohé vypovídá. Právě to totiž odhaluje vnitřní sílu, kterou v sobě máme.
Můžete tak zjistit, zdali jste schopní čelit výzvám, jak jste na tom s chytrostí, nebo zda v situacích, které ostatní vženou do víru paniky, vždycky zachováte klid, protože věříte svému instinktu.
Ačkoliv je optická iluze Charlese Allana Gilberta skutečně dokonalá a má hloubku, většinou ji lidé vnímají pro svou celkovou krásu jako obraz, než aby v ní tento hlubší smysl toužili objevit.
Zdroje: nypost.com, www.ranker.com, en.wikipedia.org