Sedm potravin, které zázračně prodlouží život

8. červenec 2019 četba na 3 minuty
1. díl: Naučte se vybírat potraviny: Snídaně!

1. díl: Naučte se vybírat potraviny: Snídaně!

Foto: Thinkstock

Chcete být co nejdéle v dobré kondici a vyhnout se chorobám? Možná vás překvapí, jak je to snadné. Stačí si pohlídat, co jíte. Existuje řada potravin prospěšných pro zdraví.

Nezbytné je do jídelníčku zařadit co nejvíce potravin, které obsahují látky zpomalující takzvaný oxidační stres. Jedná se o stav, kdy je v těle přebytek volných radikálů. Tyto kyslíkové sloučeniny na sebe naváží všechny antioxidanty a zbylé nespárované volné radikály způsobují oxidační stres. Ten pak spouští řadu degenerativních procesů včetně předčasného stárnutí a chorob, jako je cukrovka, vysoký krevní tlak nebo rakovina.

1. Bobule na imunitu
Brusinky, borůvky, černý rybíz, červené hrozny, plody jeřábu a rakytníku patří k nejsilnějším antioxidantům. Obsahují hodně vitaminu C a ovocných kyselin, které posilují imunitu a dělají dobře hlavně cévám. Stačí hrstka denně nebo sklenička stoprocentního džusu. Minimálně ale 2krát týdně.

2. Meruňky omlazují
Meruňky obsahují hodně antioxidantů, vitaminu C, křemíku, draslíku a železa. A meruňková jádra jsou plná vitaminu B17, který je považován za významného zabijáka zhoubného bujení. Toto ovoce má omlazující efekt, příznivě působí na vlasy i nehty. Dopřávejte si je čerstvé i sušené.

3. Olivový olej na trávení
Zpomaluje stárnutí a chrání organismus před útokem rakoviny. Obsahuje omega-3 a omega-6 mastné kyseliny, které chrání cévy. Dalšími hodnotnými látkami jsou vitaminy A, D, E a K. Ke složkám olivového oleje patří také přírodní barviva karoten a chlorofyl. Denně spolkněte lžíci, nejlépe ráno.

4. Rybky proti mrtvici
Rybí maso je bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které chrání před chorobami cév a srdce, snižují riziko Alzheimerovy choroby a mrtvice. Mořské ryby (losos, treska, tuňák) jsou také zdrojem jódu, který příznivě ovlivňuje vývoj u dětí. Na talíři by se porce rybky měla objevit alespoň dvakrát týdně.

5. Oříšky bystří paměť
Vlašské, lískové i ty exotické ořechy dělají dobře mozku, posilují imunitu a bystří paměť. Jsou plné nenasycených mastných kyselin, železa, selenu, zinku, vitaminu E a B. Stačí pět kousků denně.

6. Červené víno na tlak
Výzkumy prokázaly, že kvalitní červené víno prodlužuje život. Látky v něm obsažené snižují cholesterol, regulují krevní tlak a chrání srdce. Muži smějí vypít tři deci denně a dámy necelou dvojku.

7. Ženšen na všechno
Tento zázračný kořen dokáže bojovat proti cukrovce, posiluje imunitu, je prevencí rakoviny, zbavuje tělo škodlivin, zklidňuje mysl, vylepšuje potenci. Pár kapek tinktury můžete užívat denně.