Prevence mrtvice a infarktu

Pokud žijeme zdravě a konzumujeme správné potraviny, děláme mnohé pro své zdraví. Odborníci se shodují, že správnou volbou potravin můžeme dokonce předcházet vzniku mozkové mrtvice a infarktu. 

Mozková mrtvice a infarkt jsou onemocnění, která vznikají vlivem krevních sraženin. V obou případech nás tyto komplikace mohou ohrozit na životě. 

Dobrou zprávou je, že jim lze předcházet. Právě volbou toho, co jíme. Některé potraviny umí ředit krev a tím slouží jako skvělá prevence nejen proti mrtvici, ale také proti infarktu. 

O jaké potraviny jde? Aby byla potravina schopná ředit krev, musí obsahovat tzv. antikoagulační látky. Ty pak bojují proti případnému shluku krevních destiček, čímž účinně snižují hladinu koagulačních faktorů v krvi.

Zařadit do svého jídelníčku tak můžeme potraviny jako zázvor, který je plný přírodních sloučenin, tzv. gingerolů. Gingeroly disponují protizánětlivými vlastnostmi, snižují agregaci krevních destiček a napomáhají krevnímu oběhu, aby fungoval, jak má.

Co jíst?

Nebojte, ačkoliv zázvor můžete konzumovat syrový, nutit vás nebudeme. Jsou přívětivější cesty, jak ho zpracovat, aby byl pro naše chuťové pohárky přijatelný. 

Potraviny, které ředí krev:

Zdroj: Youtube

Můžeme jej popjíjet v podobě zázvorového čaje nebo si zázvor vychutnat v podobě zázvorové limonády. Ta je s nadcházejícím létem skutečně osvěžující volbou. 

Ředit krev a bránit shluku krevních destiček vám pomůže také kajenský pepř. Ten je skvělou prevencí mrtvice i infarktu pro obsah sloučeniny kapsaicin. Ta pomáhá snižovat tvorbu krevních sraženin, zlepšuje krevní oběh a reguluje krevní tlak.

Skvělou prevenci těchto onemocnění vám zajistí také citrusy. Pomeranče, citrony nebo grapefruity působí proti vzniku krevních sraženin. Důvodem je vitamin C a bioflavonoidy, které tyto druhy ovoce obsahují a které chrání srdce proti srdečním chorobám. 

Pokud máte rádi sladké, pak pro vás máme skvělou zprávu. Hořká čokoláda je taktéž potravinou, která slouží jako prevence mrtvice a infarktu. Důvodem jsou flavonoidy, které obsahuje. 

Dalšími potraviny, které rozhodně zařaďte do jídelníčku jsou: česnek, olivový olej, kurkuma a rybí tuk. Popíjet můžete také zelený čaj, který taktéž obsahuje flavonoidy, má protizánětlivé a antioxidační vlastnosti a je jedinečným pomocníkem při ředění krve.

Zdroje: www.mobidoctor.eu, timesofindia.indiatimes.com, www.medicalnewstoday.com