Pokud vaše tělo zadržuje vodu, nejspíš první, co uslyšíte bude, omezte sůl. Bohužel je to tak. Navíc je třeba si dát pozor i na potraviny, které se sice tváří jako zdravé, ale soli v nich není zrovna málo. Pozor například na tuňáka z konzervy nebo syrečky. 

Hned na začátku je ale třeba ještě dodat, že k zadržování vody přispívají i další aspekty jako je nadměrný příjem cukru, kofeinu nebo alkoholu, nedostatek pohybu, draslíku, stres, málo pohybu, různá onemocnění, ale také některé léky.

Pečivo, sušenky a snídaňové cereálie

Sůl se skrývá v chlebu a pečivu a není jí zrovna málo. Když si vyberete housku se solí na povrchu, bude jí pochopitelně ještě víc. Lepší alternativou proto je celozrnné pečivo, které mívá soli méně.

A jak jsou na tom snídaňové cereálie? I když si k snídani vybíráte varianty se sníženým obsahem cukru, i ty mohou přispět k zadržování vody v těle. Jde o to, že bílý cukr je jednou z příčin zvyšování krevního cukru.

Následná vysoká hladina inzulinu pak vede k resorpci sodíku v ledvinách a celý proces končí zvýšením objemu vody v těle.

Nesázejte ani na kukuřičné lupínky, které, možná pro někoho překvapivě, obsahují dost soli, takže rozhodně nepatří ke vhodným potravinám.

Uzeniny

Masné výrobky jsou oblíbeným jídlem mnoha z nás. Co vlastně je na kvalitní šunce špatného? Odpověď je jednoduchá, obsah soli. To samé platí i o párcích, různých salámech a dalších masových pochoutkách.

Sýry

V této kategorii je třeba pečlivě vybírat, jaký sýr hodíte v krámě do košíku. Důvodem, proč právě tahle potravina zadržuje vodu v těle, je opět sůl. Její množství kontrolujte na etiketách. Pozor si dejte na tavené a plísňové sýry, které obsahují soli nejvíce.

Sacharidy

Pokud jíte hodně sacharidů, dá se předpokládat, že máte potíže se zavodněním. Do této kategorie patří těstoviny, bílá rýže, brambory a zejména výrobky z nich, například oblíbené hranolky. Neplechu v těle vám mohou udělat již zmíněné sušenky a další sladké dezerty. Na vině bývá i zmrzlina.

 Průmyslově zpracované potraviny

Zdravě se tvářící zeleninové nebo ovocné džusy obsahují nejenom sůl, ale i cukr, to vše ve výsledku vede k zavodnění. Vhodné nejsou ani různé dipy, dresinky nebo kečupy. Opět je v nich sůl a cukr.

Není dietní jako dietní

Pozor si dejte i na různé rýžové chlebíčky, suchary nebo knackebroty, které bývají i součástí různých dietních programů. Problém ale je, že obsahují dost soli, takže pokud je jíte delší dobu dvakrát třikrát denně, napáchají ve vašem těle spíš škodu než užitek.

Nápoje

Jednou z příčin zavodňování těla je tak  trochu paradoxně špatný pitný režim. Tedy, že pijete málo. Jde ale také o to, co pijete. Rozhodně nejsou vhodné perlivé nápoje kolového typu, limonády, i ty, které se tváří zdravě nebo sodovka.

Nevylepšíte to ani minerální vodou, která by měla být pouze doplňkem a nikoli hlavní součástí pitného režimu.

Zdroje: www.pilulka.cz, www.livestrong.com