Hrozba jménem demence

Demence je stav, při kterém dochází k postupnému zhoršení kognitivních funkcí. Abychom v tomto směru zůstali vitální i v pokročilém věku, je nutné na sobě pracovat. Odborníci dokonce radí, abychom s preventivními kroky začali dosažením 30. roku života. 

Nejdůležitějším faktorem a nejúčinnější prevenci vzniku demence je životní styl. Ten může riziko vzniku demence skutečně ovlivnit. Obecně platí, že riziko demence je nejnižší u lidí, kteří vyznávají zdravý životní styl.

Co si pod tímto pojmem představit? Jedním z faktorů, které ke zdravému životnímu stylu přispívají, je pravidelná fyzická aktivita. Ta se skutečně jeví jako jeden z nejlepších způsobů, jak riziko vzniku demence snížit. 

Hýbat se je tedy nutností a začít bychom měli nejpozději úderem 30. roku života. Jen tak máme šanci vyhnout se demenci po šedesátce. Fyzická aktivita však sahá mnohem dál, než k pouhé prevenci demence. 

Je prospěšná pro naše srdce, krevní oběh, tělesnou hmotnost a celkově i duševní pohodu. Vybrat si můžeme ze dvou typů fyzické aktivity. Aerobní a anaerobní. Každý typ aktivity vám přinese jiné benefity. 

Jak se jí vyhnout?

Zatímco s aerobní fyzickou aktivitou posilujete srdce, anaerobní aktivita buduje svaly vašeho těla a tím zpevňuje kostru. Což je především po šedesátce více než vítané.

Mohu zabránit demenci?

Zdroj: Youtube

Se zdravým životním stylem se pojí také moderovaná konzumace alkoholu. S ním není radno si zahrávat. Nadměrné pití alkoholu totiž neblaze zvyšuje riziko vzniku demence.

Pokud jste pravidelnými konzumenty alkoholu, pak se snažte pít s mírou a zbytečně to nepřehánět. Myslete na to, že alkohol obsahuje velké množství chemických a tělu škodlivých látek.

Odborníci se shodují, že vhodné množství požitého alkoholu odpovídá jednomu půllitru piva nebo malé skleničce vína denně. Pokud požijete více, škodíte svému mozku a zvyšujete riziko vzniku demence. 

Pokud se chcete po šedesátce vyhnout demenci, pak nejpozději ve třiceti přestaňte kouřit. Kouření má neblahý vliv na krevní oběh našeho těla, zejména cévy v mozku, škodí také srdci a plicím. 

Abychom předešli demenci, je nutné zůstat mentálně a společensky aktivní. Neustále se vzdělávat, chodit do společnosti a účastnit se nejrůznějších aktivit. Jen tak posílíte mozek, odbouráte stres a zlepšíte si náladu. 

Zdroje: www.nhs.uk, www.aarp.org, www.mountelizabeth.com.sg