Krása starých reklam
Reklamy jsou nepostradatelnou součástí strategie všech obchodníků. Mají nejen zaujmout a být líbivé, hlavní důraz reklamy je kladený na zákazníka a prodej produktu.
A tak výrobci reklam dělají možné i nemožné, aby nabízené zboží skutečně prodali. Pokud jste si ale do teď mysleli, že je to problém současné doby, pak vás rychle vyvedeme z omylu.
Reklamy byly kontroverzní celá staletí. Úplně první reklamou, která by dnes jistě pobobouřila tisíce lidí, byl papyrus z roku 3000 př. n. l. Měl ne příliš vhodným způsobem zajistit dostatečnou klientelu thébského obchodníka s látkami.
„Ten, kdo najde uprchlého otroka, může se těšit na nemalou odměnu. Musí ho ale přivést do krámku s tím nejlepším tkaným a zdobeným zbožím," objevilo se v tehdejší reklamě.
Od té doby ušla reklama doslova mílové kroky. Jedno si však přesto zachovala stejné, a to potřebu šokovat. Jen tak se totiž nabízené zboží má šanci dobře prodávat.
Jaké byly nejčastější způsoby, jak reklamu učinit co nejvíce viditelnou? Hádáte správně. Nahé ženské tělo nikdy nezklame! Je to sázka na jistotu.
Urážlivé a nevhodné
Aby reklama byla úspěšná, musí ve spotřebiteli vyvolat silné emoce. Reklama tak může vzbuzovat touhu, korespondovat s vašimi sny nebo vás dokonce přivést k nejrůznějším představám.
Pro více informací se podívejte na toto video:
Polonahé ženy, vyzývavé pózy nebo dokonce sexuální motivy. Na nic z toho se v historii reklamy nezapomnělo.
Ženy však nebyly zobrazované jen polonahé, často se stávaly součástí ponižování, kde role muže tu ženskou viditelným způsobem převyšovala. Taková byla reklama na pánské kalhoty značky Mr. Leggs, která hlásala: „Po jediném pohledu ho nechá po sobě šlapat. Je hezké mít doma holku."
V roce 1951 se objevila reklama s názvem "Pouze pro muže!”. Na obrázku byl muž v obleku, který sedí na posteli. Na zemi před ním klečí hospodyňka s podnosem v ruce.
Další pak byla reklama na cigarety. V ní stálo: „Foukněte jí do obličeje a ona vás bude kamkoli následovat.”
Ačkoliv je dnešní doba divoká a každý má právo na svobodné vyjádření, chovat se k ženám urážlivě si dnešní reklamy naštěstí dovolit nemohou.
Zdroje: www.prasatecko.cz, cs.wikipedia.org, www.collectorsweekly.com